Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ska jag skaffa Apple TV?


Peter Westerlund

Rekommendera Poster

Peter Westerlund

Behöver något sätt att kunna se program man missat och hyra film till TVn. Har en Samsung Smart TV, men den är dock inte så smart. Hyra enstaka filmer går inte då apparna som Netflix m.m. bara tillåter abonnemangs-form. Och TV-kanalernas appar saknas eller fungerar dåligt. TV4as Samsung-TV-app har väldigt gammalt material i sig. TV4 verkar ha gett upp detta.

 

Sååååå, vad ska man köpa? Apple TV? Boxee box? En ondemand-box från t ex ComHem? Vad är för och nackdelarna med olika?

 

Jag har idag en iPhone, men det är en gammal 3GS som börjar se sina sista dagar, och jag gillar inte 5an så jag är inne på att köpa en Samsung Galaxy SIII Mini tills Apple kommer med något bättre. En fråga är då, kan jag spela upp TV och filmer trådlöst från en Samsung-telefon till TVn på något sätt? Den har ju inte Airplay...

 

Hjälp mig med lösningar! Och inga krångliga lösningar som kräver specialsladdar m.m. Vill "keep it simple". Tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör på ATV Du har mac ! kanske iPhon el ipad ?

 

Så varför byta till något annat utanför när Apples grejer fungerar BRA ihop ?

 

Mvh

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Jo jag har ju visserligen Mac och iPad, så man klarar ju sig ändå ja. Bra, då kan jag köpa Samsung-telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple Lägger tyngden i att nästa uppdatering 10.8.3 ska få tillex bättre Airplay mm

ATV n kan du köra skärm dubblering på från Macen & Paddan

 

 

http://www.99mac.se/artiklar/3392-apple-fokuserar-pa-safari-airplay-airport-i-os-x-10-8-3.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan köra airplay från iPaden till ATV, t ex från SVT play-appen, funkar suveränt. Och som sagt skärmdubblering från både iPad och Mac, eller airplay från iTunes i Macen.

 

Hyra film kan du göra i iTunes store direkt i ATV, eller via Macen. Sen har jag faktiskt testat ett Netflixabonnemang, det är ju gratis en månad, och tycker utbudet var helt okej. Det räcker en månad i alla fall, och suveränt smidigt att kolla direkt via appen i ATV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan köra airplay från iPaden till ATV, t ex från SVT play-appen, funkar suveränt. Och som sagt skärmdubblering från både iPad och Mac, eller airplay från iTunes i Macen.

 

Hyra film kan du göra i iTunes store direkt i ATV, eller via Macen. Sen har jag faktiskt testat ett Netflixabonnemang, det är ju gratis en månad, och tycker utbudet var helt okej. Det räcker en månad i alla fall, och suveränt smidigt att kolla direkt via appen i ATV.

 

 

 

 

Just EXAKT Grejerna från Apple fungerar ju Bäst i hop med varandra !'

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...