Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Slå av kalendervisning


johnalder

Rekommendera Poster

Frun och jag har varsin iPhone, med samma Apple-id. Av snålhet såklart, dumt att behöva betala dubbelt för appar.

 

Men - det innebär också att kalendrarna visar samma information. Jag har försökt att lägga mina mötesbokningar i en kalender som jag kallar för "Jobb" och att på fruns telefon välja att den kalendern inte ska visas (inga hemligheter, men det är onödigt att störa varandra med påminnelserna). Men den hoppar tillbaks och visas hela tiden. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1355085104[/url]' post='1592256']

Använd samma AppleID för iTunes/appstore, men varsitt för iCloud.

 

Håller med. Alternativt kan du använda kalendrar som ligger lokalt på din lur och Inte syncar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller om ni använder var sin Gmail kalender som synkas med den i telefonen.

 

// P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iCloud-lösningen ska testad ikväll. Tänkte komma från gmail-synk nu när Apple verkar fått till det med synkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en klok idé att ha olika ID's för iCloud eftersom iCloud också innehåller mail och kontakter, och att ha samma mail kanske blir lite väl.... hur tighta man än är i en relation. :)

 

Fungerar utmärkt ha ett annat ID för program man köper. Finns inget krav på det måste vara samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en klok idé att ha olika ID's för iCloud eftersom iCloud också innehåller mail och kontakter, och att ha samma mail kanske blir lite väl.... hur tighta man än är i en relation. :)

 

Fungerar utmärkt ha ett annat ID för program man köper. Finns inget krav på det måste vara samma.

Stämmer, har därför valt att inte synka mail och kontakter. Men en kalender där frun kan se om jag tänker vara hemma eller hos uppdragsgivare är kanon. Det blir så synd om vovven om frun inte vet att hon ska hämta på dagis... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan dela kalendrar i iCloud, mellan olika iCloud-konton. Då kan ni ha olika iCloud-konton och ändå dela samma kalender, samtidigt som ni också kan ha separata kalendrar. Så ni kan få en gemensam kalender fast ni har olika iCloud-konton. Inget problem. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...