Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vid kall uppstart stannar inloggningen


engel

Rekommendera Poster

Hallå

 

Plötsligt har min 10.8.2 börjat krångla vid kall uppstart. Kommer så långt som till den vita bilden och ser ett ljul som snurrar sen försvinner den återkommer osv. Ser aldrig den gråa bakgrunden och Apple loggan med loginrutan.

 

Läste att man kunde starta upp och hålla in shift och då funkar det kanon. Loggar in på kontot. Och startar sedan om datorn igen och loggar in normalt utan problem

 

Vad kan ha gått snett?

 

Att gå från viloläge går bra utan problem.

 

Vågar knappt nämna men när jag uppgraderade senaste iTunes så började krånglet, har försökt kolla runt om fler har samma problem.

 

Tänkte om någon själ har en gissning hur man kan laga uppstarten.

 

Engel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du är inne i säkert läge, kontrollera att din hårddisk är vald som förvald som startskiva.

 

Systeminställningar -> Startskiva

post-34005-027035000 1354779995_thumb.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå

 

Plötsligt har min 10.8.2 börjat krångla vid kall uppstart. Kommer så långt som till den vita bilden och ser ett ljul som snurrar sen försvinner den återkommer osv. Ser aldrig den gråa bakgrunden och Apple loggan med loginrutan.

 

Läste att man kunde starta upp och hålla in shift och då funkar det kanon. Loggar in på kontot. Och startar sedan om datorn igen och loggar in normalt utan problem

 

Vad kan ha gått snett?

 

Att gå från viloläge går bra utan problem.

 

Vågar knappt nämna men när jag uppgraderade senaste iTunes så började krånglet, har försökt kolla runt om fler har samma problem.

 

Tänkte om någon själ har en gissning hur man kan laga uppstarten.

 

Engel

 

Har du Windows via Bootcamp ? Alltså fler Boot partioner ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen något tillägg som stör.

Kan även vara korrupta typsnitt.

Testa skapar en gästanvändare och starta från den, startar den bra där så finns felet i din användare och inte i Systemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...