Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Vid kall uppstart stannar inloggningen

• Vänligen logga in för att kunna svara
4 svar till detta ämne

#1 engel

engel
  • Medlem
  • 7 inlägg

Postad 5 december 2012 klockan 23:02

Hallå

Plötsligt har min 10.8.2 börjat krångla vid kall uppstart. Kommer så långt som till den vita bilden och ser ett ljul som snurrar sen försvinner den återkommer osv. Ser aldrig den gråa bakgrunden och Apple loggan med loginrutan.

Läste att man kunde starta upp och hålla in shift och då funkar det kanon. Loggar in på kontot. Och startar sedan om datorn igen och loggar in normalt utan problem

Vad kan ha gått snett?

Att gå från viloläge går bra utan problem.

Vågar knappt nämna men när jag uppgraderade senaste iTunes så började krånglet, har försökt kolla runt om fler har samma problem.

Tänkte om någon själ har en gissning hur man kan laga uppstarten.

Engel
  • 0

#2 mattem

mattem
  • Moderator
  • 14 985 inlägg
  • Plats: Skåne/Östraby
  • Mac(ar): MacBook Pro 6.2 2.4 GHz i5 15" 8 GB RAM med 160 GB SSD samt MacBook Pro 4.1 2.4 GHz C2D 15" 6 GB RAM med 120 SSD

Postad 6 december 2012 klockan 08:46

När du är inne i säkert läge, kontrollera att din hårddisk är vald som förvald som startskiva.

Systeminställningar -> Startskiva
Skärmavbild 2012-12-06 kl. 08.46.21.JPG

• 0

#3 DIF

DIF
  • Medlem
  • 2 149 inlägg
  • Plats: L A USA / STHLM SWE
  • Mac(ar): 2st Mackbook Pro RETINA 2013 Nvidia Nya M-PRO Max Allt & I Phone 5S

Postad 6 december 2012 klockan 09:40

Hallå

Plötsligt har min 10.8.2 börjat krångla vid kall uppstart. Kommer så långt som till den vita bilden och ser ett ljul som snurrar sen försvinner den återkommer osv. Ser aldrig den gråa bakgrunden och Apple loggan med loginrutan.

Läste att man kunde starta upp och hålla in shift och då funkar det kanon. Loggar in på kontot. Och startar sedan om datorn igen och loggar in normalt utan problem

Vad kan ha gått snett?

Att gå från viloläge går bra utan problem.

Vågar knappt nämna men när jag uppgraderade senaste iTunes så började krånglet, har försökt kolla runt om fler har samma problem.

Tänkte om någon själ har en gissning hur man kan laga uppstarten.

Engel

Har du Windows via Bootcamp ? Alltså fler Boot partioner ?
  • 0

Snabb snabbare Snabbast  !

#4 engel

engel
  • Medlem
  • 7 inlägg

Postad 6 december 2012 klockan 12:45

Tack Mattem skall kolla disken :)

Nej DIF jag har bara 3 st hårddiskar installerad. Kör ingen Bootcamp med Windows.
  • 0

#5 Pocahontas

Pocahontas
  • Moderator
  • 73 115 inlägg
  • Mac(ar): iMac 21,5" 3,06 GHz i3, iPad.

Postad 6 december 2012 klockan 16:05

Förmodligen något tillägg som stör.
Kan även vara korrupta typsnitt.
Testa skapar en gästanvändare och starta från den, startar den bra där så finns felet i din användare och inte i Systemet

Redigerat av Pocahontas, 6 december 2012 klockan 16:06.

• 0

................................._____Humorn är flytvästen på livets flod_____..............................

När allting lägger av och du får datorstopp så tänk på att datorn är här för att stanna

Om man inte vet att ett problem finns - så kan man heller aldrig lösa det.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

RSS Senaste nytt från MacWorld