Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Angående Nya politiktrådens debattklimat


Alix

Rekommendera Poster

Joel Westerholm

Ok, kollade och hittade ditt inlägg från i dag. Jag sitter på mobilen, möjligt att jag kom åt det när jag modererade andra inlägg eller så plockade någon annan bort det.

 

Jag tycker att det var ett rimligt svar och länkarna användes på rätt sätt, så inget brott mot reglerna. Men jag kommer ändå låta det förbli borttaget helt enkelt för att jag inte vill bidra till att sprida de sajterna och öka deras Google-rankning. Ok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Jag förutsätter att det är en retorisk fråga; att det inte hänger på mig hur tråden ska skötas. Därför är min åsikt obetydlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, kollade och hittade ditt inlägg från i dag. Jag sitter på mobilen, möjligt att jag kom åt det när jag modererade andra inlägg eller så plockade någon annan bort det.

 

Jag tycker att det var ett rimligt svar och länkarna användes på rätt sätt, så inget brott mot reglerna. Men jag kommer ändå låta det förbli borttaget helt enkelt för att jag inte vill bidra till att sprida de sajterna och öka deras Google-rankning. Ok?

Ett bra beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

... Skilj på sak och person, och eftersom att överträdelser här är så pass vanliga i Politiktråden så kommer jag vara riktigt petig med detta. Lägg inte ner en massa tid på att skriva ett inlägg som jag sedan tar bort för att du avslutar med att kalla någon för något otrevlig. En mening som ens innehåller ord som "dig" eller "du" kommer jag kolla extra på. ...

Precis, varför jag vet att han inte är seriös. :armskeptisk:

... Att du är lika osaklig som alltid är bara att beklaga. ...

Jag har anmält de två inläggen ovan men inget händer. Ska jag förstå det som att det är fritt fram att göra personangrepp på det här viset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har anmält de två inläggen ovan men inget händer. Ska jag förstå det som att det är fritt fram att göra personangrepp på det här viset?

Känns inte riktigt som ett personangrepp enligt mig. I politiska debatter på tv förekommer garanterat uttalanden som "nu talar du inte i sak". Att säga att man är övertygad om att någon skojar kan väl inte heller betraktas som personangrepp. Eller ett annat sätt att direkt adressera en person med "Du skojar!" tror jag inte heller kan uppfattas som något etikettbrott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte riktigt som ett personangrepp enligt mig. ...

Nej, du är väl avtrubbad, som de flesta. Men Joel satte tydliga gränser tidigare, och vad du och jag och andra tycker kan passera, är irrelevant i förhållande till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYI... jag (som medlem och moderator) läser inte politiktråden, än mindre moddar i den.

Då kanske jag ska PM:a Joel direkt. Det blir ju löjligt om vissa följer hans regler, andra inte, och ingen bryr sig om vilket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Då kanske jag ska PM:a Joel direkt. Det blir ju löjligt om vissa följer hans regler, andra inte, och ingen bryr sig om vilket.

Mitt inlägg var riktat till alla, både medlemmar, övriga moderatorer och forumsledning.

 

Politik intresserar mig inte, ville bara dela med mig av min ståndpunkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du är väl avtrubbad, som de flesta. Men Joel satte tydliga gränser tidigare, och vad du och jag och andra tycker kan passera, är irrelevant i förhållande till det.

 

Jag tror Joel inte bryr sig om sina "tydliga" gränser. De exemepel du tar upp är ju bara en lätt fläkt jämfört med vad wall7 häver ur sig mot mig.

Jag har anmält inlägg innehållande grova påhopp och förklemande och kränkande yttrande över min person och att jag samtidigt krävt att inläggen skall tas bort.

Inläggen finns fortfarande kvar, och wall7 fortsätter i samma stil. Joel har själv kommenterat men verkar inte bry sig. (Bl.a. under flik 87 i Nya politiktråden.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

 

Jag har anmält de två inläggen ovan men inget händer. Ska jag förstå det som att det är fritt fram att göra personangrepp på det här viset?

 

Har kollat på anmälningarna nu och i det här fallet kan jag kan inte se det stora personangreppet så jag bedömde inte att de kräver moderering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jag tror Joel inte bryr sig om sina "tydliga" gränser. De exemepel du tar upp är ju bara en lätt fläkt jämfört med vad wall7 häver ur sig mot mig.

Jag har anmält inlägg innehållande grova påhopp och förklemande och kränkande yttrande över min person och att jag samtidigt krävt att inläggen skall tas bort.

Inläggen finns fortfarande kvar, och wall7 fortsätter i samma stil. Joel har själv kommenterat men verkar inte bry sig. (Bl.a. under flik 87 i Nya politiktråden.)

 

Antingen är det något jag missat i den här lååånga diskussionen i politiktrådarna eller så gör vi olika tolkning av inlägget. Jag tolkade Wall7:s inlägg som ett försök att göra sig putslustig över ett användarnamn som dök upp mitt i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen är det något jag missat i den här lååånga diskussionen i politiktrådarna eller så gör vi olika tolkning av inlägget. Jag tolkade Wall7:s inlägg som ett försök att göra sig putslustig över ett användarnamn som dök upp mitt i tråden.

 

Nja, det kanske är för mycket begärt att moderatorerna skall kunna sätta sig in i varje situation. I det här fallet så ger wall7 mig ett "öknamn", Don Quichotte, vilket ju kan verka harmlöst. om men inte vet undermeningen av valt öknamn. För att vara wall7 kan man säga att det var ett ganska sofistikerat val.

wall7: "...det var mest EAP, ett gäng halvfascistiska militärer och poliser, extrema moderater och Don Quijote som ..." (Don Quijote syftar på Balooba)

wall7: "Finally, from so little sleeping and so much reading, his brain dried up and he went completely out of his mind.”

 

I stället för att kalla mig idiot så ger han mig öknamnet Don Quijote, vilket han har använt i flera inlägg mot mig. Han lägger invektiv på personer i stället för att argument.

 

Om du tycker att sådant är okej, att inlindat kalla någon för idiot, så kan jag anpassa mig och sänka ner mig till hans nivå, kanske inte lika djupt, men ändå? (Måste man linda in invektiven eller kan man tala klarspråk?)

 

Nu var detta bara ett exempel på hur wall angriper sina meningsmotståndare. Jag förväntar mig inte att du skall följa upp allt han häver ur sig, men för mig är hans agerande ytterst sårande, och inte blir det bättre av att någon ryggradslös medlem konsekvent plussar samtliga wall7's attacker mot mig.

 

wall7's agerande kan väl ses som en pubertal, mild, form av näthat, men skall jag behöva acceptera det bara för att han är en ung slyngel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Nja, det kanske är för mycket begärt att moderatorerna skall kunna sätta sig in i varje situation. I det här fallet så ger wall7 mig ett "öknamn", Don Quichotte, vilket ju kan verka harmlöst. om men inte vet undermeningen av valt öknamn. För att vara wall7 kan man säga att det var ett ganska sofistikerat val.

wall7: "...det var mest EAP, ett gäng halvfascistiska militärer och poliser, extrema moderater och Don Quijote som ..." (Don Quijote syftar på Balooba)

wall7: "Finally, from so little sleeping and so much reading, his brain dried up and he went completely out of his mind.”

 

I stället för att kalla mig idiot så ger han mig öknamnet Don Quijote, vilket han har använt i flera inlägg mot mig. Han lägger invektiv på personer i stället för att argument.

 

 

Då är jag med, och nej det låter inte som någon bra nivå på diskussionen. Jag går vidare med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat på anmälningarna nu och i det här fallet kan jag kan inte se det stora personangreppet så jag bedömde inte att de kräver moderering.

Öh, nej "det stora personangreppet" ser inte jag heller, utan jag utgick från ditt första inlägg i tråden, som jag har citerat tidigare. Men då förstår jag att du har glömt din tidigare ambition att nagelfara inläggen och inte längre tillämpar det (det var väl mest aktuellt när det begav sig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

 

Må den vila i frid och ej uppstå från de döda. "Nya politiktråden utan personliga påhopp" låter bra, men då avsaknaden av hyfs gör att den åter skulle spåra ur, så varför inte kremera den och fira dess hädangång en gång om året till påminnelse av någonting?

 

Men vad hindrar dig att skapa "Den nyaste tråden om politik, utan personliga påhopp"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Må den vila i frid och ej uppstå från de döda. "Nya politiktråden utan personliga påhopp" låter bra, men då avsaknaden av hyfs gör att den åter skulle spåra ur, så varför inte kremera den och fira dess hädangång en gång om året till påminnelse av någonting?

 

Men vad hindrar dig att skapa "Den nyaste tråden om politik, utan personliga påhopp"?

Hur pass mycket hyfs har du bidragit med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass mycket hyfs har du bidragit med?

 

Vill du ha den här tråden stängd också?

Jag har desperat försökt hälla mig saklig, men trots att du t.o.m. fått tillsägelse av moderator kör du vidare i samma spår. Rannsaka dig själv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ha den här tråden stängd också?

Jag har desperat försökt hälla mig saklig, men trots att du t.o.m. fått tillsägelse av moderator kör du vidare i samma spår. Rannsaka dig själv!

Vill du, kan jag lägga upp ett tjogtal av dina "sakliga" inlägg, som alla bara har ett syfte - förnedra den du debatterar med. Du saklig? Inte alls!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Må den vila i frid och ej uppstå från de döda. "Nya politiktråden utan personliga påhopp" låter bra, men då avsaknaden av hyfs gör att den åter skulle spåra ur, så varför inte kremera den och fira dess hädangång en gång om året till påminnelse av någonting?

 

Men vad hindrar dig att skapa "Den nyaste tråden om politik, utan personliga påhopp"?

 

+1

 

Fast lite synd är det ju att den inte kan fungera!

 

Men den verkar ha en tendens till att ideligen spåra ur! Vilket jag tror är en stor orsak till att det i slutändan är en och samma personer som skriver inläggen, då och då kommer någon ny in i någon debatt exv jag, men det blir liksom inte kul att följa den med dess oändligt långa tirader om vad den eller den menade och hur den eller den inte begrep osv osv

 

Tråden borde ju finnas för vårt höga nöjes skull, men så blir det ju inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass mycket hyfs har du bidragit med?

 

 

Vill du, kan jag lägga upp ett tjogtal av dina "sakliga" inlägg, som alla bara har ett syfte - förnedra den du debatterar med. Du saklig? Inte alls!

 

 

Kanske borde man ibland låta någon utomstående person läsa det man skrivit?

 

Som det gamla djungelordspråket lyder; genom sig själv känner man andra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

Fast lite synd är det ju att den inte kan fungera!

 

Men den verkar ha en tendens till att ideligen spåra ur! Vilket jag tror är en stor orsak till att det i slutändan är en och samma personer som skriver inläggen, då och då kommer någon ny in i någon debatt exv jag, men det blir liksom inte kul att följa den med dess oändligt långa tirader om vad den eller den menade och hur den eller den inte begrep osv osv

 

Tråden borde ju finnas för vårt höga nöjes skull, men så blir det ju inte

Du kanske skulle ägna lite tid åt att läsa din kompis inlägg? För "hyfsets" skull om inte annat.

När någon skriver: "Jag har desperat försökt hälla mig saklig ... ", finns det anledning att rannsaka den som skriver så. Blablalooba är inte vare sig seriös eller ärlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du, kan jag lägga upp ett tjogtal av dina "sakliga" inlägg, som alla bara har ett syfte - förnedra den du debatterar med. Du saklig? Inte alls!

 

Ja tack, det vill jag att du gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat på anmälningarna nu och i det här fallet kan jag kan inte se det stora personangreppet så jag bedömde inte att de kräver moderering.

Öh, nej "det stora personangreppet" ser inte jag heller, utan jag utgick från ditt första inlägg i tråden, som jag har citerat tidigare. Men då förstår jag att du har glömt din tidigare ambition att nagelfara inläggen och inte längre tillämpar det (det var väl mest aktuellt när det begav sig).

Intressant att "Überadmin" först sänker ribban och några dagar senare stängs tråden av en moderator. Orsak och verkan? Konspiration? :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...