mikaellq sa den 10 december 2012 klockan 23:04:
Kan modererande moderator vänligen redovisa modererad text och motivera för mindre av framtida snedsteg?
Det är ju inte så lätt att veta vad som ansågs vara ett brott mot forumreglerna utan förklaring, eller hur?
Detta gäller förstås alla trådar, inte bara den om politik.
Jag kan instämma. Några av mina inlägg har också tagits bort. Av vem? För det mesta helt anonymt, i smyg, utan "varning", motivering eller ens antydan till förklaring. Ibland har mina inlägg genererat rätt fula påhopp, vilket har kunnat resultera i att inte bara påhoppen togs bort, utan även mina inlägg. Av vem? Och varför? Ingen aning, för det mesta. Nån gång skrev jag en rubrik och en länk, varpå en av forumets storklottrare fyllde på med anspelningar, konspirationsteorier, invektiv, länkar, kartor, m m … så tråden togs bort (varför?) med rubb och stubb (rubrik och innehåll). Men artikel om tipset i tråden publicerades på MacWorlds framsida. Ingen notis, PM, motivering, ja ingenting alls den gången heller. Ingenting kränker mer en seriös forumit än den sortens maktfullkomliga "sopning".
Inte alltför sällan kan man få intryck av att det är snorungar med epidemiologiskt uppblåsta egon som passar på och försöker ytterligare öka inre trycket i desamma, få kickar eller kanske revenge för skoltiden. Ibland kan det vara nån pastor (föredetta?) som bannar och förmanar, utan ett uns över absoluta minimum av självinsikt. Men det är s g s alltid renons på vettiga motiveringar, eller ens motiveringar (utan "vettiga").
Modereringen är ett ytterst sorgligt kapitel på hela detta forum. Sämre har jag faktiskt inte sett på nätet under de dryga 17(?) år det (nätet) funnits.