Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Itunes


romrom

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en Ipod och en Ipad 2 och har köpt 2 musikalbum på Apple Store. Nu kraschade data och allt försvann även de album som jag köpt. När jag sedan hämtade Itunes så var den ju helt tom. Kan någon tala om hur jag får tillbaka albumen jag köpt. Jag ser på Ipad att albumet är köpt men jag kommer inte åt det och det går inte att ladda ner. Jag har mailat till Applesuport men nu efter en vecka inget svar. Hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig.

 

Jag har Itunes installerat på en PC med windows 7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får tillbaks albumen genom att hämta upp din säkerhetskopia, om du hade Mac hade du haft TimeMachine som gör säkerhetskopior till extern hårddisk varje timme. Eftersom du har en Windows-dator så kan jag inte svara dig vad du har, om du ens har ett program för säkerhetskopior. Det får du kolla.

 

Det du kan göra i dagsläget om du inte har en säkerhetskopia av datorn - eftersom du har en kopia på din iPad - det är att införskaffa ett program som kopierar över från iPad till datorn. Ett sådant program är TouchCopy. Det finns för både Mac och Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så laddar du bara ner albumen igen. Eftersom du redan köpt dom med ditt appleid så behöver du inte betala igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När iTunes molnet är fullt lanserat så kommer man att kunna ladda hem det man köpt igen och igen, men i dagsläget så är det inte så. Det fungerar för program, men inte för musik.

 

Däremot, har du köpt albumen på din iPad så kan du föra över dem då ska de ligga i listan "Inköp på <namnet på din iPad>" under rubriken "Affär" i sidofältet till vänster i iTunes. Om du kopplar in din iPad i iTunes borde den säga något i stil med att du har inköp på din iPad som inte finns i iTunes i datorn och så frågar den dig om du vill överföra. (jag kommer inte ihåg den exakta ordlydelsen för denna dialogruta, men det är typ så).

 

Men det förutsätter att iTunes och din iPad redan är synkade mot varandra och delar samma bibliotek. I detta fall då filerna tydligen är skadade i din dator så vet jag inte hur det fungerar, kanske din iPad inte känns igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...