Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny mac till min son,vilken?


raubtier76

Rekommendera Poster

Ska köpa en ny Mac till min son idag,frågan är bara vilken? Han är 10 år och har använt Mac innan under ca:1 års tid,så han kan systemet relativt bra.Han själv är nog mest inne på en MBP 13" eller en MBP 13" Retina,själv kan jag tycka att kanske en Mac mini är bättre,får ju samma prestanda i en mac mini som i en mbp (enklaste modellen),fast minin kostar nästan hälften så mycket o då tänkte jag kanske det är bättre o köpa till en ssd och mer ram.Egentligen så har han inget större behov av en bärbar,därav har jag sneglat på mac mini,sedan vill man ju inte att han ska tappa datorn (bärbar) som kostar 10-17000:-,det är ju lätt hänt menar jag att den kan åka i backen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac mini, absolut.

Instämmer.

 

Har man inget behov av bärbar ska man ha en stationär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[+] på en Mini. :ThumbsUp: Du kan få en beg mini som är bra för rimliga pengar. Känns ju lite överkurs att köpa en dator för 10-17.000,- till en som är 10år, om man inte själv räknar med att använda den till något. En beg mini + skärm, så hamnar man på ≈ 3.500-5.000,-. Är ju rätt mkt pengar det med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenderar också en Mini, främst för att barn inte alltid är så aktsamma med prylarna. Och även om din son är skötsam, så är det så lätt att dra ner datorn i golvet, med stort snyft som följd.

 

Om det ändå blir en bärbar, varför inte en begagnad MBP. Ett något år gammal dator borde väl täcka behoven och kan fås till ungefär samma pris som en ny Mini.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac mini eller MBP (utan retina).

 

Jag vet att en del får en bärbar dator i skolan, vissa får det till och med från årskurs 4, så just därför är kanske en Mac Mini bättre, ifall han skulle gå på en skola där man får en bärbar dator under skolgången?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Mac mini, absolut.

 

 

 

 

Japp Absolut !

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

följde ERA råd,trots en del protester från pojken,men en mac mini blev det,köpte till en ssd o 8 gb minne o han är mer än nöjd,trots allt ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

följde ERA råd,trots en del protester från pojken,men en mac mini blev det,köpte till en ssd o 8 gb minne o han är mer än nöjd,trots allt ;-)

 

 

 

SSD & 8Gb En riktigt bra dator !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

följde ERA råd,trots en del protester från pojken,men en mac mini blev det,köpte till en ssd o 8 gb minne o han är mer än nöjd,trots allt ;-)

:ThumbsUp:

 

Fattas bara annat, jag vill också ha en! :D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...