Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Macbook Pro Retina 13"


Mobilproffs

Rekommendera Poster

Hej

Jag har använt mac i över 5 år och inte haft några problem alls.

Men jag har nu ganska stora problem med min nya MacBook Pro 13" Retina. Bland annat så hänger datorn sig, nästan dagligen. När den exempelvis varit i viloläge är den svår väckt, det är inte alltid den reagerar och ibland får jag stänga av den helt och starta upp den på nytt. Gällande w-lanet så fungerar det inte heller så bra, ibland hittar den inget nät och ibland går det extremt segt att surfa. (har testat med en annan dator, vid samma tillfälle och då fungerar allt)

 

Jag undrar vad jag ska göra?, ska jag lämna den på service eller är det ett normalt problem som finns på dessa nu då de är så pass nya?

'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle lämna in den och kräva en ny!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Mycket intressant!!

 

Jag har en 15" Mackbook Pro med Retina. ( 8 gig ram 250 gig HD)

Inköpt i oktober 2012.

 

Fick just detta fel (frysningar i tid och otid, väldigt ofta i viloläge) ca 3 veckor efter köpet.

Satt till och från i ca 1 månads tid med Apple suport som sedan gav upp och bad mig lämna in datorn. (gjorde ett antal OSX installationer och formateringar av disken för att utesluta mjukvarufel)

Hårdvarutestet som gjordes av servicebutiken visade inget fel.

 

Problemet med mina frysningar var att de kom utan provokation och till synes helt utan mönster.

Hårddisken byttes ut och till och börja med kändes datorn som ny.. men efter ca 2-3 veckor startade frysningarna återigen. Frysningarna ökade i frekvens så att datorn frös i snitt 2-3 gånger om dagen.

 

Jag kontaktade då servicebutiken och förklarade att felet var tillbaka. Datorn frös helt "random". Dock lite oftare när jag var inloggad på Netflix (filmtjänst) men även i viloläge.

Butiken misstänkte att det kunde vara fel på logikkortet och bytte således ut logikkort samt hårddisk.

 

Samma visa igen.. datorn kändes ny.. i 24 timmar!! sedan kom ett nytt fel..som är väldigt svårt att förklara.

 

Grafikuppdateringen verkade ha fått frispel..När jag startade Safari så syntes endast en del av Safari men när jag drog med muspekaren över skärmen så uppdaterades bilden ..det var som att måla fram grafiken !! När jag drog muspekaren över "docken" så hoppade "docken" upp och ned samt flimrade !! En omstart löste problemet. Jag har aldrig sett detta på någon av mina datorer.Någonsin !!

 

Jag mailade Apple suport med en skärmdump och sa att jag var väldigt trött på att ha detta måndagsexemplar till dator och att båda parter förmodligen skulle tjäna på att bara byta ut datorn...men icke.. Lämna in datorn en tredje gång och om den inte fungerar efter den reparationen så kanske !! kanske jag får byta ut datorn.. Där står jag idag.

 

Jag vågar påstå att jag är en erfaren Mac användare..Jag använder uteslutande Mac i mitt yrke och äger 6 Apple datorer. lite skit får man tåla när man har många datorer har jag erfarit genom åren men detta håller på att gå aningen för långt.

 

Jag ska vänta några dagar med att lämna in datorn en tredje gång och se om detta grafikfel återkommer.. samt se om frysningarna återkommer.

 

Synpunkter ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...