Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Om installera Imovie


reino

Rekommendera Poster

Hej!

 

Fick upp detta meddelande när jag startade upp IMovie idag....

 

"Quicktime-komponenter saknas

De QuickTime-komponenter som krävs för att visa,

redigera, importera och exportera flera olika

filmtyper är inte installerade. Komponenterna ingår i

iMovie-installeraren. Installera om iMovie."

 

Hur gör jag nu detta? Har sökt efter uppdateringar men den söker inte på nya till quicktime.

 

Har letat överallt i menyn till IMovie men finner inget där heller.

 

//reino

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

74 som läst detta men inget svar!?

 

Har jag inte gjort mig förstådd eller kanske varit otydlig?

 

Ska jag av installera IMovie för att ladda hem det sedan igen för att få det att fungera? Och kommer jag isf behöva betala för den eller kommer APPLE känna att mitt användarnamn redan har det på en MacBook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du köpt ett program eller app från Apple App Store, kan du ladda ned det igen och igen, när du vill. Du behöver inte betala nånting. Tanken är väl att man ska kunna använda sin köpta "skiva" på samma sätt som om man ägde en fysisk skiva, fast den nya bara är digital.

Så gör en ny, komplett, installation av iMovie och se om det funkar den här gången.

 

Du har väl QuickTime Player (v.10.2) installerad i programmappen, men kolla också i verktygsmappen om QT Player (v.7.6.6) finns där. Om inte, så skulle jag rekommendera att skaffa det. Den "gamla" versionen kan i vissa lägen lite mer än den nya och det finns rätt många extra komponenter till den, både Apples egna och tredjeplats, såväl gratis och svindyra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svar...har inte köpt programmet via Itunes utan det kom med datorn när jag köpte denna.

 

Får hoppas jag klarar installera om som du säger annars återkommer jag här ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, okey då har du förmodligen en option på systeminstallationen att separat välja att installera QT 7 (QT X installeras automatiskt). Det brukar sällan bli problem med installationer, men för säkerhets skull bör man alltid ha gjort backup så man har ngt att återgå till vid missöden. Dessa rekommendationer lär du få se ett par gånger under installationsprocessens gång. Lycka till och återkom/berätta hur det gått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

avinstallera... ominstallera... En sjuk sköterska eller en sjuksköterska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...