Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook Pro - Minne


kaffemax

Rekommendera Poster

Hejsan jag blir helt förvirrad vilket typ av minne jag ska köpa till min nya MBP mid 2012. Det står att det ska vara DDR3 1600 mHz minnen till den men är det SO-Dimm DDR3 eller Dimm DDR3?

 

Jag har för mig att SO-Dimm är för bärbara datorer eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha tänkte nog lite fel när jag beställde det. Jag råkade trycka 2 st för jag tänkte ju inte på att det var ett 8 GB stick utan jag trodde det var 2x4 GB jag beställde. Fast det spelar ingen roll för 16GB är ju bra det med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag fick jag mina ramminnen och de fungerande fint. Skulle rekommendera dem till dig också Kottu!

 

Förresten så köpte jag 8 gig istället för 16, jag tycker det räcker till mig :)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad innebär CAS-latency för något?

 

 

Wikipedia:

Column Address Strobe (CAS) latency, or CL, is the delay time between the moment a memory controller tells the memory module to access a particular memory column on a RAM memory module, and the moment the data from the given array location is available on the module's output pins. In general, the lower the CAS latency, the better.

In asynchronous DRAM, the interval is specified in nanoseconds. In synchronous DRAM, the interval is specified in clock cycles. Because the latency is dependent upon a number of clock ticks instead of an arbitrary time, the actual time for an SDRAM module to respond to a CAS event might vary between uses of the same module if the clock rate differs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, passar också på att fråga om hjälp med att köpa ram. Ovanstående är min dators specifikationer. Min fråga är då, är det följande minne som jag ska handla?:

SODIMM DDR3 8GB Kit 1066Mhz APPLE QUALIFIED

 

Tack för hjälpen!

 

Titta under "Om den här datorn" så kan du se vilket Mhz-tal du ska ha så ska det nog gå med vilka som helst bara du väljer rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att det är de minnena du ska ha med hjälp av Mactracker :-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att det är de minnena du ska ha med hjälp av Mactracker :-)

 

 

 

Jag råkade ta bort bilagan men här kommer en rad från infon på Mactracker: Du ska ha 204-pin PC3-8500 (1066 MHz) DDR3 SO-DIMM, Maximum 8 GB .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...