Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SSD till macbook pro mid 2011, kostnad?


Rstattin

Rekommendera Poster

Hej! Jag undrar vad det kostar att slänga in en SSD i en MBP 13" mid 2011? Tänkte issåfall sätta in den där CD/DVD-läsaren sitter. Skriv gärna vad som behövs och om det finns någonstans där dom visar hur man gör. Samt pris och länkar till beställningssidor :)

 

Tack för snabba svar :)

 

Mvh, Robin Stattin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från några hundra för 60GB till många tusen för en 500GB. Hur stor ska du ha?

 

PLUS vad en optibay kostar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från några hundra för 60GB till många tusen för en 500GB. Hur stor ska du ha?

 

PLUS vad en optibay kostar.

 

Jag tänkte bara ha endera 60GB eller 128GB. Hur mycket kostar en optibay och vart finns den att köpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte bara ha endera 60GB eller 128GB. Hur mycket kostar en optibay och vart finns den att köpa?

 

Skulle råda dig till att köpa minst en 180GB dels för att priset har sjunkit rejält och att utrymme kan man aldrig få nog av.

Optibay kan du köpa här och en test av Inte 330 SSD hittar du här

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle råda dig till att köpa minst en 180GB dels för att priset har sjunkit rejält och att utrymme kan man aldrig få nog av.

Optibay kan du köpa här och en test av Inte 330 SSD hittar du här

 

 

 

 

Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag undrar vad det kostar att slänga in en SSD i en MBP 13" mid 2011? Tänkte issåfall sätta in den där CD/DVD-läsaren sitter. Skriv gärna vad som behövs och om det finns någonstans där dom visar hur man gör. Samt pris och länkar till beställningssidor :)

 

Tack för snabba svar :)

 

Mvh, Robin Stattin.

 

 

 

 

Snabbare / Säkrare / Och Betydligt BättrePrestanda Över tid än Sandforce SSD n

 

 

LÄMK :

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1197456

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så att det verkligen är Sata III även till den optiska enheten. Annars kan det bli så att din disk är snabbare än gränssnittet. Har för mig att MacBook Pro med Sandy Bridge hade olika hastighet på kanalerna…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så att det verkligen är Sata III även till den optiska enheten. Annars kan det bli så att din disk är snabbare än gränssnittet. Har för mig att MacBook Pro med Sandy Bridge hade olika hastighet på kanalerna…

 

OBS ! Det är INTE sata 3 på 13" 2011 via Dvd sata anslutningen

sätt SSD i Orginal Facket & din Hdd i Optibay Som du beställer på Hardwrk.com !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS ! Det är INTE sata 3 på 13" 2011 via Dvd sata anslutningen

sätt SSD i Orginal Facket & din Hdd i Optibay Som du beställer på Hardwrk.com !

 

Jo, det ska det vara enligt mactracker, alla sena 2011 ska ha det, tidiga 2011 kan ha både .

post-34005-064589500 1352834701_thumb.jpg

 

post-34005-088126400 1352834693_thumb.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja se där Däremot Stödjer Inte Datorn 2 st Sata 3 diskar samtidigt ( har testat på tidig & sen att köra 2 SSDn ( Sata 3 )i raid 0 på 13" )

Datorn Fryser vid Uppstart

Men sätt ändå SSD & Boot i Datorns Orginal !

 

Kan ju vara så att det är Optibay satan som Begränsar men OWC säger att det är i Osx

 

 

 

Testing has demonstrated that Apple factory hardware does not reliably support a 6G (6Gb/s) Solid State Drive or Hard Disk Drive in the optical bay of 2011 MacBook Pros (ModeI ID8,1; 8,2; 8,3). If your OWC Data Doubler bundle comes with a 6G drive, you should ONLY install that drive in the main drive bay and utilize the Data Doubler to re-task your existing drive or install a new 3G SSD or HDD in the optical bay. PRE-2011 models can utilize a 6G drive in the optical bay, but will do so at a reduced 3G (3Gb/s) speed.

MacBook Pro 13" models: Apple does not support the use of 6Gb/s drives in the optical bay. While we have observed a high rate of success using SATA 3.0 6Gb/s drives in Apple 13" bays where 6Gb/s link is present, some systems may not operate properly with this setup. For guaranteed reliability/compatibility, we suggest 6Gb/s drives be used in the main drive bay only, and 3Gb/s hard drives or SSDs be used in the optical bay when a two-drive configuration is desired. We cannot guarantee proper or successful 6Gb/s drive operation in the Apple MacBook Pro 13" optical bay.<br style="color: rgb(0, 0, 0); ">

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...