Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skadar man Macen om man fortsätter spela trots att den är varm?


David.thomsson

Rekommendera Poster

David.thomsson

När jag kör t.ex Minecraft eller GTA på min mba blir den vääldigt varm, fläktarna drar igång och man har den gärna inte i knät. Kan det skada datorn på något sätt så man inte ska fortsätta spela eller kan man fortsätta spela? Med problem menar jag t.ex att man kanske skadar batteriet för att det blir för varmt..

 

David Thomsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då slår den av sig själv om det blir för varmt. När det blir för hett att hålla i är det runt +50° vilket är ganska behaglig temp för en processor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kör t.ex Minecraft eller GTA på min mba blir den vääldigt varm, fläktarna drar igång och man har den gärna inte i knät. Kan det skada datorn på något sätt så man inte ska fortsätta spela eller kan man fortsätta spela? Med problem menar jag t.ex att man kanske skadar batteriet för att det blir för varmt..

 

David Thomsson

 

 

Det bör ju inte hända eftersom Apple ofta rekommenderar spelen för sina datorer. Vad har du för specs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med ett program som Temperature Monitor (gratis) kan du hålla koll på värmeutvecklingen och dessutom ställa in så att det varnar vid en viss temperatur för de olika sensorerna (så att du kan välja vad du vill göra åt det). Tänk på att fläktarna slits och att datorn sakta men säkert sätts igen av damm. Beroende på vilken MBA du har hittar du guide för att ta isär den för rengöring/fläktbyte här (länk).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

David.thomsson

Har senaste mid-2012 versionen, i5 processor o 4GB ram.. Kan jag redan behöva byta fläktar? Känns väl lite fånigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har senaste mid-2012 versionen, i5 processor o 4GB ram.. Kan jag redan behöva byta fläktar? Känns väl lite fånigt...

Nej, knappast, men det är ju först nu vi vet hur gammal din MBA är. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...