Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel på åä och ö från Google mail


Dockland

Rekommendera Poster

Hej.

 

Från och med den 10:e november så kommer det skräptecken istället för å ä och ö när jag får påminnelse från Google Calendar som SMS till min iPhone. Som ni ser fungerade det fint den 5:e november. Är detta pga 6.0.1-uppdateringen? När kom den? Jag har i övrigt inte gjort några som helst förändringar eller installerat några appar eller motsvarande och inte heller ändrat något i Google kalender på något sätt.

Var felanmäler jag detta och kan få det löst? Var ligger felet så att säga? Är det Google jag skall kontakta eller är det Apple?

 

Hälsningar Dockland.

 

j9sgbb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det SMS så borde det vara avsändaren. Antingen har de utelämnat vilken teckenkod som används eller så skickar de helt enkelt fel tecken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det SMS så borde det vara avsändaren. Antingen har de utelämnat vilken teckenkod som används eller så skickar de helt enkelt fel tecken.

 

Tack för ditt svar. De två smsen i mitt exempel är från samma avsändare. Google Kalender.

 

Glömde: Till saken hör också att efter den 10 november 2012 är alla sms-påminnelser från google utan å ä och ö. Innan den 10:e ser alla ut som de skall. Detta trots jag inte gjort någon förändring någonstans, mer än uppdaterat till 6.0.1 men minns inte exakt när jag uppdaterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad med SMS som inte är från Google, är de korrekta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad med SMS som inte är från Google, är de korrekta?

 

Ja. Det är bara google som jag använder för automatiserade påminnelser. Alla sms från vänner är som de skall.

Jag har rotat runt i inställningarna för google kalender men allt är inställt på "default" så att säga.

 

Sedan är det samma problem med mail från detta forumet som går via min gmail in i iPhones mail-app.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...