Time machine ta bort påminnelse
Postad 11 November 2012 klockan 14:23
Jag stör mig på påminnelserutan som dyker upp när det är dags att säkerhetskopiera. Jag kommer ihåg detta ändå.
Kan man ta bort denna påminnelse eller förlänga intervallen?
Postad 11 November 2012 klockan 16:13
Raphael Mabo
http://mactuellt.blogspot.com
Postad 11 November 2012 klockan 17:13
Om, så är det ju bara att stänga av TimeMachine så får du inga fler varningar. Men å andra sidan så görs ingen automatisk backup varje timme när hårddisken väl är ansluten.
Annars är väl en Time Capsule eller AirPort Extreme med tillkopplad hårddisk eller en NAS den smartaste lösningen. Så fort du kopplar upp dig mot deras nät så sätts backupen igång.
Eller är du på resande fot utan tillgång till TimeMachine på över en veckas tid åt gången?
Återkommer efter lite forskande, finns säkert något kommando som kan stänga av varningarna utan att behöva stänga av TimeMachine helt.
Postad 11 November 2012 klockan 17:31
Dom få gånger du tycks mäkta med att ansluta din TimeMachine-hårddisk så kanske du orkar med att föra musmarkören till TimeMachine-klockan och klicka på den och sen på "Säkerhetskopiera nu"
Om, så är det ju bara att stänga av TimeMachine så får du inga fler varningar. Men å andra sidan så görs ingen automatisk backup varje timme när hårddisken väl är ansluten.
Annars är väl en Time Capsule eller AirPort Extreme med tillkopplad hårddisk eller en NAS den smartaste lösningen. Så fort du kopplar upp dig mot deras nät så sätts backupen igång.
Eller är du på resande fot utan tillgång till TimeMachine på över en veckas tid åt gången?
Återkommer efter lite forskande, finns säkert något kommando som kan stänga av varningarna utan att behöva stänga av TimeMachine helt.
Jag kopplar in T.M. hårddisken med några veckors mellanrum. Annars förvarar jag den på annan plats av säkerhetsskäl.
Jag vill bara stänga av påminnelse som dyker upp på skärmen efter ca 2 veckor.
Detz är rätt störigt när dialogrutan dyker upp på Mac Minin som jag kör som mediaspelare till TV:n. Då blir det till att masa sig ur soffan, leta upp muspekaren, paus filmen, byta fönster och stänga ner rutan. Jobbigt ...
Postad 11 November 2012 klockan 19:27
Du bör ha två diskar som du alternerar mellan. Diskar är billiga idag, köp en till.Jag kopplar in T.M. hårddisken med några veckors mellanrum. Annars förvarar jag den på annan plats av säkerhetsskäl.
Jag vill bara stänga av påminnelse som dyker upp på skärmen efter ca 2 veckor.
Detz är rätt störigt när dialogrutan dyker upp på Mac Minin som jag kör som mediaspelare till TV:n. Då blir det till att masa sig ur soffan, leta upp muspekaren, paus filmen, byta fönster och stänga ner rutan. Jobbigt ...
Då har du en som kontinuerligt tar backup och den andra på annan plats. Och så byter du med "några veckors" mellanrum.
För vad händer om det börjar brinna eller åskan slår ner eller du får inbrott när du har din enda backup hemma hos dig?
Gör det NU. Om en timme kan det vara för sent !!!
Postad 12 November 2012 klockan 00:40
Postad 12 November 2012 klockan 11:18
Om du är bekant med Terminal: http://osxdaily.com/...ackup-schedule/
Time Machine Editor fixar också problemet, men i ett grafiskt skal.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Nya ämnen
-
Idag, 13:32
Hur får jag bort irriterande popup (om Google Talk)? -
Idag, 10:26
Casioorgel -
Idag, 10:21
Kan inte ta bilder längre -
Idag, 10:00
iPadförsäljningen på väg mot nedgång -
Idag, 04:55
Nya Macbookar kan få bättre batteritid -
Igår, 22:11
Delar usb-internet från Macbooken - iphone, är ansluten men kan inte g -
Igår, 19:23
Vad exakt innebär repeaterläge i min router?
Senaste nytt från MacWorld
-
Idag, 10:00
iPadförsäljningen på väg mot nedgång -
Idag, 04:55
Nya Macbookar kan få bättre batteritid -
Igår, 19:00
Ladda ner Angry Birds Space gratis -
Igår, 12:07
Superapp för språknördar -
Igår, 10:46
Så får vi tips om bra mobilspel -