Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konvertra MKV till mp4 eller Divx med undertexter


mpower

Rekommendera Poster

Vet att liknande fråga har ställts några gånger samt att jag har provat det som nämnts plus att jag har googlat en massa utan att hitta någon bra lösning. :( Därför ställer jag frågan på nytt.

Har försökt flera gånger med olika program och olika inställningar utan att lyckas. Med allt från gratisprogram som Handbreak till diverse betalprogram.

Jag lyckas helt enkelt inte konvertera om MKV-filer med inbakad undertext till annat format som bl.a mp4 eller Divx. Någon som kan ge tips eller hjälp på traven för att lyckas?

 

Jag vore väldigt tacksam för all hjälp eller tips jag kan få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att liknande fråga har ställts några gånger samt att jag har provat det som nämnts plus att jag har googlat en massa utan att hitta någon bra lösning. :( Därför ställer jag frågan på nytt.

Har försökt flera gånger med olika program och olika inställningar utan att lyckas. Med allt från gratisprogram som Handbreak till diverse betalprogram.

Jag lyckas helt enkelt inte konvertera om MKV-filer med inbakad undertext till annat format som bl.a mp4 eller Divx. Någon som kan ge tips eller hjälp på traven för att lyckas?

 

Jag vore väldigt tacksam för all hjälp eller tips jag kan få.

 

 

 

 

Provat Adapter ?

 

Där får jag med mina Undertexter ! ( Och den är GRYMT GRYMT snabb ! )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat Adapter ?

 

Där får jag med mina Undertexter ! ( Och den är GRYMT GRYMT snabb ! )

 

Japp, det har jag provat. De filer jag provade med gick det inte med i varje fall. Och snabbt gick det inte. Fösta filen var ett avsnitt på 1,5 timme och resterande sex avsnitt var på vardera 40 minuter. Nu klockade jag inte det hela. Men någonstans mellan 2,5 till 3 timmar tog det. Vet inte om det var något unikt med dessa MKV-filerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för tipset! Bra att ha till den gång man har film och undertext i separata filer. I mitt fall är texten inbakad i MKV-filen, men följer liksom inte med vid konvertering på grund av någon anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Bra att ha till den gång man har film och undertext i separata filer. I mitt fall är texten inbakad i MKV-filen, men följer liksom inte med vid konvertering på grund av någon anledning.

 

 

 

Provade för Adapter & MKV på 2 filmer Konstigt båda mina undertexter följde med ?

 

Kanske någon Inställning på ( Nya ) Adapter ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset! Bra att ha till den gång man har film och undertext i separata filer. I mitt fall är texten inbakad i MKV-filen, men följer liksom inte med vid konvertering på grund av någon anledning.

 

Subler hanterar även textströmmar som ligger i mkv-filen, det skall inte vara några problem. När du öppnar mkv-filen i Subler får du en lista över de strömmar som finns (bild, ljud, text...) och kan välja vilka du vill importera.

post-43620-056192400 1352308639_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade för Adapter & MKV på 2 filmer Konstigt båda mina undertexter följde med ?

 

Kanske någon Inställning på ( Nya ) Adapter ???

 

Ja, jag får gräva lite mer i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag får gräva lite mer i det.

 

 

 

Har du löst det ?

 

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du löst det ?

 

 

DIF

 

Nej, det har jag inte. Jag har provat lite olika program samt provat alla olika kombinationer i Handbrake för att se om det gick...men icke. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...