Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stor annons som jag inte kommer förbi


Primus

Rekommendera Poster

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Ja detta är snudd på förolämpande. Jag har mer eller mindre omedvetet sökt mig till andra Macrelaterade forum den sista tiden, det finns ju alternativ. Bra jobbat IDG! :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle också vilja ha en kommentar från macworld om detta. Men jag är ganska säker på att det är något fel bakom annonsen i fråga. Att enda utvägen från annonsen är till macworld.se och inte forum.macworld.se tyder också på det.

 

Har själv uppdrag som webbredaktör och det är självklart så att man inte vill göra besökarna förbannade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan tycka att det borde komma ett svar från macworld. Men de läser nog inte forumet nowadays.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dom bytt annons nu?

har kört med AdBlock de sista dagarna. :)

Men sist jag såg annonsen var de Tele2;s förb-de reklam om mobilt bredband och hit och dit. Har ett extra ont öga till just den reklamen, de allra flesta som går på den kommer att bli missnöjda eller lurade.... Lovar runt och håller tunt, sen är det ett hels-e att avsluta skiten.

 

Ja, jag gick på det för ett bra tag sen.... Idiotiskt dumt gjort av mig och jag borde ha begripit bättre. Det var början på ett kaos utan dess like. Fakturor hit och dit som var fel och som jag ena gången inte behövde betala men som sen iaf gick till inkasso, vilket jag löste iofs snabbt så det inte blev nåt sånt strul. Dessutom kunde de inte koppla in mitt vanliga ADSL igen, var utan en hel månad. Fick lägga ut pengar på en mobil bredbandssticka. superirriterad.gifmad.gif

 

Så jag blir så där extra arg och irriterad på just deras lurendrejerireklam, annars kan jag stå ut med lite reklam där och var bara den inte tar upp hela sidan - som här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan tycka att det borde komma ett svar från macworld. Men de läser nog inte forumet nowadays.

 

Kanske borde de också installera adBlock? :) :) galetglad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat begriper jag inte mig på detta gnällresonemang. I alla andra fall är folk beredda att bygga Hackintosh, flasha PC-grafikkort så de passar Mac, tweeka, mixtra och göra alla möjliga saker. Men plötsligt kan man inte ladda ner Adblock pga lite primadonnafasoner. Är stoltheten så stor?stjarnsmall.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar inte installera tillägg MEN testade Adblock plus när jag läste det här för 2min sen. Perfekt lösning för den där reklamski*** på macworld.se

 

Tycker det är dåligt att ha en sådan stor reklam. Reklam i sig behövs, men inte på detta sätt. Skärpning macworld (eller IDG) eller den som är ansvarig för SKITEN!

 

(whoops)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat begriper jag inte mig på detta gnällresonemang. I alla andra fall är folk beredda att bygga Hackintosh, flasha PC-grafikkort så de passar Mac, tweeka, mixtra och göra alla möjliga saker. Men plötsligt kan man inte ladda ner Adblock pga lite primadonnafasoner. Är stoltheten så stor?stjarnsmall.gif

Fast det är svårt att installera adblock på iPad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det krävs adblock för att kunna komma dit man vill på den här sajten så är åtm min gräns passerad. Man har väl olika hög toleransnivå antar jag. Att det här forumet har tappat aktivitet och trogna medlemmar på senare år kan kanske förklaras delvis med det obefintliga deltagandet och intresset från officiellt håll. Vi får hoppas att det är ett misstag denna gång hur reklamen är gjord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är svårt att installera adblock på iPad...

 

Det är väl bara att spika fast den!

 

hihihi.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så nu har jag installerat adBlock!

 

så nu har jag gjort som det står i signaturen

post-154-077988800 1352584221_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som ni säger, beter sig inte annonsen som den ska. :armskeptisk: Felsökning pågår i detta nu, ha lite lite mer tålamod är ni gulligast. :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt. Det är dags att göra något åt den där förbannade annonsen nu. Jag lovar: Jag kommer aldrig att ha med Tele2 att göra. Jag kommer aldrig att ge det förbannade företaget ett enda öre. Jag kan acceptera annonser, de är nödvändiga för att få ekonomi i webbsajten. Jag accepterar inte annonser som blockerar webbsajten för allt annat. Och innan någon säger adblock igen, visa hur man installerar adblock på en iPad.

 

TA BORT DEN DÄR JÄVLA TELE2-ANNONSEN. NU!

 

Adblock rofl.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

I nio fall av tio kommer jag inte ens förbi annonsen när jag klickar på "till startsidan". Safari gör en ansats att gå till macworld.idg.se, men sedan laddar den reklamadressen igen.

 

Använder en iMac, Snow Leopard och Safari 5. superirriterad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med annonsen är väl dess existens ;)

 

Jag tycker det är lustigt att man väljer en typ av annonsering som irriterar folk. Undrar om en reklamare har räknat på det och insett att irritation är ett felsäkert sätt att få folk att komma ihåg ens produkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surfade in på MW och forumet på chefens PC och jistanes vad mycket grejjer som blinkar och pockar på! Jag ser ju inget av det på min Mac tackolov!!! FAttar att folk blir irriterade. Rena LasVegas....stjarnsmall.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med annonsen är väl dess existens ;)

 

Jag tycker det är lustigt att man väljer en typ av annonsering som irriterar folk. Undrar om en reklamare har räknat på det och insett att irritation är ett felsäkert sätt att få folk att komma ihåg ens produkt.

 

Ungefär som vissa $$%&∞§@@ som måste sjunga sitt budskap. Jag tar det som en personlig förolämpning. De tror att jag är en idiot!totaltgalen.gif Det kanske är sant, men jag vill inte bli behandlad som en.superirriterad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med annonsen är väl dess existens ;)

 

Jag tycker det är lustigt att man väljer en typ av annonsering som irriterar folk. Undrar om en reklamare har räknat på det och insett att irritation är ett felsäkert sätt att få folk att komma ihåg ens produkt.

Nej, man har inte valt en annons som irriterar folk, däremot så har någon inte kodat rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir så välstädat och fint på alla webbsidor så det är en ren fröjd åt det, tack vara adBlock.celb%20(7).gifgaletglad.gif

 

Var ju tvungen att ladda ner PC-versionen för Chrome på jobbPC,en också, för jag blev alldeles snurrig i huvudet när allt flashigt, blipprigt, glittrigt dök upp överallt. Fast det är ju förstås BARA på lunchen jag kollar runt lite grann innocent.gifphika.gif

 

Faktum är att jag faktiskt avaktiverar en kort minut bara för att se om den är kvar eller något annat (o)roligt dykt upp :) Och då dyker den förbaskade Tele2-reklamen upp igen och jag blir bara än mr övertygad om att aldrig nånsin låta mig luras av nå´t flashigt reklambudskap av dom nå mera superirriterad.gif Hur jag nu kunde göra det förut??? mad.gif Så gammal och förväntat klok jag är.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemen med annonsen ska vara lösta nu.

Nej, nu dök den upp igen. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Nej, nu dök den upp igen. :superirriterad:

 

Ja, såg det. Något är mysko, vi gräver vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat begriper jag inte mig på detta gnällresonemang. I alla andra fall är folk beredda att bygga Hackintosh, flasha PC-grafikkort så de passar Mac, tweeka, mixtra och göra alla möjliga saker. Men plötsligt kan man inte ladda ner Adblock pga lite primadonnafasoner. Är stoltheten så stor?stjarnsmall.gif

 

Jag tillhör inte den typen av användare. Så vad tycker du jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...