Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stor annons som jag inte kommer förbi


Primus

Rekommendera Poster

Det dyker upp en stor annons som gör att jag inte kan se innehållet i trådarna. Det enda jag hittar är en knapp till startsidan. Och dit vill jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

MAn får försiktigt glida förbi med muspekaren antingen så långt åt vänster eller mot höger som det går.

 

Otroligt irriterande med denna reklam, dessutom har jag ett ont öga till Tele2 sen tidigare efter ett lurendrejarförsök från deras sida om ett mobilt bredband som lovade guld och gröna skogar med vår it-uppkoppling, jo pyttsan. Hur kunde jag gå på nåt så dumt... :(

 

Och nu vill dom sälja ännu fler......... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här Nu börjar reklamen bli påfrestande istället för att sälja mer blir ju folk irriterade !

 

Dåligt värre ! ThumbsDown.gifThumbsDown.gifThumbsDown.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan köpa att det finns reklam på sidor och att det är ett sätt att generera intäkter. Men när det utförs på detta viset så är blockering av reklam det enda raka. När reklamen tar över allt fokus från innehållet är den felkonstruerad. Den lockar inte till köp, den genererar bara hat, hat mot reklamen samt sidan den finns på. Reklam som "följer med" när man scrollar är det stort hat mot, reklam som täcker för innehåll, pop-up, blinkar, roterar m.m. är emoticon-yuck.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattat fortfarande inte hur jag ska komma runt den när den dyker upp. Hittar bara knappen Till startsidan. Försökt fara runt med pekaren utan resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar finnas ett kryss någonstans som stänger annonsen, eller en text "stäng". Men det brukar inte vara särskilt tydligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju faktiskt inget sätt. Jag klistrade in länken till "Visa nya inlägg" i en webbläsare som inte har annonsblockerare.

post-11001-083290100 1352215512_thumb.png

 

Jag kommer ingenstans (utom till startsidan) och det är ju INTE dit jag vill. Jag ville till nya inlägg.

Oerhört irriterande! :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där kom jag till när jag postat ett inlägg, men det måste vara en felkodning och ett misstag. Jag ska ju knappast komma till macworld.idg.se när jag postat, jag ska ju till forum.macworld...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller också att inte ha pekaren högt uppe på sidan när man klickat på nån länk, för då kan man ge sig tusan på att det blir fullreklamsida istället. Så ett snabbt klick på länken och sen snabbt ner med pekaren.

 

När man väl är inne på en sida så kan man faktiskt gå över annonsen utan att helsidan aktiveras.

 

Jag förstår också att man måste sälja annonsplatser för att gå runt, det är ju självklart. MEn när det blir så här jobbigt att besöka forumet så vill man istället undvika den - om det nu inte vore för alla trevliga och smarta inlägg som man vill läsa, förstås :)

 

Körde med Google Chrome förut och där hade jag en app aktiverad som släckte ner all flashig, blipprande och irriterande reklam. Nu använder jag enbart Safari och kommer i skrivande stund inte ihåg vad programmet hette? ?

 

Reklamen högst upp på denna sida är otroligt irriterande!! :( Å andra sidan får jag väl bita ihop, snyltare och icke-prenumerant som jag är,

 

Hoppas att reklamen försvinner snarast!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en iPad kommer jag ofta inte förbi reklamen. Det står till startsidan men jag kommer bara tillbaka till samma reklam. Läser inte macworld.se från iPad längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att man behöver reklam,

men när den blir såhär påträngande blir jag

nog tvungen att lämna både MacWorld och forumet. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är dags att ta tag i problemet nu innan Forumet blir som en spökstad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen reklam när jag kör forumet och MW-s nyhetssida... det går att lösa! mikaelq har ett Safariscript som rensar och Adblock gör resten. Totalt rent och fint här!!galetglad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan köpa att det finns reklam på sidor och att det är ett sätt att generera intäkter. Men när det utförs på detta viset så är blockering av reklam det enda raka. När reklamen tar över allt fokus från innehållet är den felkonstruerad. Den lockar inte till köp, den genererar bara hat, hat mot reklamen samt sidan den finns på. Reklam som "följer med" när man scrollar är det stort hat mot, reklam som täcker för innehåll, pop-up, blinkar, roterar m.m. är emoticon-yuck.gif

Ja, reklam är väl ok i viss utsträckning. Men det är lite synd när den blir så frekvent. Många av det popup-lagren och splashscreens de har skulle lätt kunna göras om (med ett par cookie-funktioer) att de t ex dyker upp 1/dag istället för hela tiden. Lika så läsar panelen. Räcker ju att få frågan 1/dag, och har man gått med i den att den inte kommer upp igen.

 

Har själv gjort så på ngn sida med t ex julkort/julhälsningar eller om man skall pusha för något kommande event... En "splash" som kommer upp som man kan klicka ner som sen inte dyker upp igen föränns nästa dag (00:00).

 

Får man bort irritationsmomentet på reklamen kanske folk t o m blir intresserade av att klicka/kika på innehållet, istället för att bli irriterade. :yeahbaby:

 

 

Finns det ingen lösning till iPad?

Ingen jag vet, om du inte har jailbreak'at den och kan editera hosts-filen eller lägga in en brandvägg där du kan blockera olika domänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte jailbreakat eller editerat någon hostsfil. När jag gick in via direktlänk till en tråd började det fungera på min iPad med iOS 5

 

Funkade just den tråden eller fungerar det att använda hela forumet.

 

Annars är det lite ironiskt att ha ett forum om Mac och iPad mm. men det går inte att läsa det från en iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte nyligen från Firefox till Chrome o jag ser ingen reklam nånstans. Jag har installerat AdBlock o allt bara funkar. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK, hade totalt glömt bort vilket spärrprogram jag använde tidigare för att slippa allt detta flashiga, jobbiga, smällande och poffiga reklamutbud, nu kan jag surfa lugnt igen.. med Adblock for Safaris :) Puh

 

kanske kan jag nu t o m surfa runt i detta forum )

 

Som någon skrivit tidigare i denna tråd; irriterande konstigt och mystifikt att i ett forum där man hämta hjälp och få tips om både macar, iPads och annat inte komma åt det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen reklam när jag kör forumet och MW-s nyhetssida... det går att lösa! mikaelq har ett Safariscript som rensar och Adblock gör resten. Totalt rent och fint här!!galetglad.gif

 

 

 

Jaaaaaaaaaa de fungerar pompoms.gifpompoms.gifpompoms.gif

 

 

Tack för Tipset Axelman !

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla borde använda : Adblock = Ingen Reklam Alls aldrig mer Reklam !

efter som dom Gått Över alla gränser med den nya sortens Reklaminfo%20(31).gif

 

 

 

 

Bojkotta NU ! med Adblock !!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaaaaaaaaaa de fungerar pompoms.gifpompoms.gifpompoms.gif

 

 

Tack för Tipset Axelman !

 

DIF

 

kramis.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden tog lite olika vägar. Jag tycker reklam är irriterande. Men jag kan acceptera en del reklam för att det ger möjligheter att få in pengar vilket driver olika verksamheter framåt.

 

Men at reklam direkt hindrar mig från att komma åt en sida tycker jag är så feltänkt att jag inte finner ord. Hur i hela friden ser tänket ut. Upplever att man helt enkelt struntar i användarna av forumet.

 

Att dessutom ingen representant för macword.se går in i diskussionen understryker känlan av att det skiter i oss användare. De är raka motsatsen till Apple som trots allt har användarna i fokus och därigenom tjänar stora pengar.

 

Och nää, jag är inte intresserad av att installera massa program för att blockera reklam eller att använda en annan webbläsare än Safari för att läsa en sida som inriktas på Mac...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...