Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alla problem med Iphone 5


kvick10

Rekommendera Poster

Tänkte att vi skulle starta en tråd med alla problem som vi hittills upptäckt med Iphone 5 och hur man kan lösa dem, jag själv har bara problemet att låsknappen är lös vet inte om det ska vara så? Men skriv era problem som ni har på era 5:or

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Har haft problem med power-knappen, att den är lös samt repor lite här och där.

Sitter nu och väntar på min fjärde lur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1352039435[/url]' post='1583995']

Har haft problem med power-knappen, att den är lös samt repor lite här och där.

Sitter nu och väntar på min fjärde lur...

 

Va? Har du fått tre telefoner redan som har varit dåliga? Under drygt en månad? Är det samma problem varje gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och frugan har varsin svart 64-giggare. Knapparna fasta, robusta och responsiva. Enda "problemet" för bägge är att de drar mer batteri än våra tidigare 4s:er. Sen är det mer mjukvarurelaterade problem som att pushnotiser från ex FB och IG aldrig hörs. Vissa "element" i "rullgardinen" försvinner inte trots att man tryckt på dom och därigenom öppnat appen som gav notisen etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Har du fått tre telefoner redan som har varit dåliga? Under drygt en månad? Är det samma problem varje gång?

 

Yes.

Fick först första luren. Den var kantstött så den skickade jag tillbaka. Fick en ny. På den var power-knappen väldigt lös så lämnade in den på lagning (skulle gå fortare). Fick tillbaka den och även där var knappen väldigt lös samt att det hade skrapats av färg från kanterna. Skickade då in den igen.

Skulle fått en ny förra veckan, men den här gången skulle de kontrollera telefonen innan så att den inte var defekt. Om jag fattade det rätt så var det något fel med den fjärde också...

 

Har för övrigt varit inne i Apple Store i Tokyo och klämt på säkert 20 enheter. Inte en enda har haft en så pass lös knapp som jag haft, så det är garanterat ett "fel".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många som haft samma problem, tycker ni att jag ska lämna in den? Har en vit så jag har inte haft problem med att färgen skrapats av

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många som haft samma problem, tycker ni att jag ska lämna in den? Har en vit så jag har inte haft problem med att färgen skrapats av

 

Samtidigt som jag kollade knapprna på lurarna i Apple Store kollade jag kanterna. Det är väldigt oroväckande att så pass mycket färg skrapats av...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och frugan har varsin svart 64-giggare. Knapparna fasta, robusta och responsiva. Enda "problemet" för bägge är att de drar mer batteri än våra tidigare 4s:er. Sen är det mer mjukvarurelaterade problem som att pushnotiser från ex FB och IG aldrig hörs. Vissa "element" i "rullgardinen" försvinner inte trots att man tryckt på dom och därigenom öppnat appen som gav notisen etc.

 

Har du provat installera nya uppdateringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat installera nya uppdateringen?

Ja. 6.0.1 både jag och frugan. Ingen skillnad. Fortfarande samma dåliga batteritid jämfört med 4s. Inte katastrofalt dålig, men bra mycket sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga problem med batteritiden. Samma som innan med 4S tycker jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem med batteritiden. Lämnade in min idag. Drar ur 30 - 40 procent på 1,5 timme om jag lyssnar på spotify exempelvis. Har teots många försök med olika åtgärder inte blivit bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batteriproblemen kunde väl härledas till "Platser" i Facebook-appen som var igång och sökte ideligen? Eller minns jag fel? Hur är batteritiden om ni stänger av både FB och GPS under ett dygn? Vore kuil att höra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det har med det att göra i mitt/vårt fall. Ex. nattetid slår jag av pushnotiser för mail och även WiFi. Då kan jag somna med full laddning och vakna med ett "tapp" på 0-3 %. Då är jag iofs också utloggad från FB men appen som ju är integrerad i iOS, är som jag förstått det fortfarande inloggad där.

 

Det är först dagtid när jag använder telefonen aktivt som procenten drar iväg. Men jag "drainar" batteriet ett par gånger nu och jag tror det börjar bli bättre. Vi får väl se. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. 6.0.1 både jag och frugan. Ingen skillnad. Fortfarande samma dåliga batteritid jämfört med 4s. Inte katastrofalt dålig, men bra mycket sämre.

 

Det är möjligtvis inte så att ni har tagit tillbaka en gammal säkerhetsbackup från er gamla 4S?

Det är alltid bättre att skapa en ny telefon och installera alla appar igen. Jag vet att det är drygt, men det funkar bäst så.

Nu är det ju långt ifrån alla som får samma problem som ni fått dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det har med det att göra i mitt/vårt fall. Ex. nattetid slår jag av pushnotiser för mail och även WiFi. Då kan jag somna med full laddning och vakna med ett "tapp" på 0-3 %. Då är jag iofs också utloggad från FB men appen som ju är integrerad i iOS, är som jag förstått det fortfarande inloggad där.

 

Det är först dagtid när jag använder telefonen aktivt som procenten drar iväg. Men jag "drainar" batteriet ett par gånger nu och jag tror det börjar bli bättre. Vi får väl se. :)

 

Okej. Då är jag med. Men WiFi drar väl mindre än 3G?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är backuper, helt korrekt, skapade precis innan byte från våra 4s:er. Det har aldrig varit några som helst problem förut. Men jag har också testat att köra dom helt "rena" och återställda. Samma resultat avseende batteritiden. Men nu tror jag ju det verkar som om detta batteri behöver ett par cykler extra för att nå maxkapacitet verkar det som. Statusen förbättras. I skrivande stund 10 timmar vänteläge, 1 timme och 32 min användning. 86 % kvar. Det är väl hyfsat skapligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Då är jag med. Men WiFi drar väl mindre än 3G?

Nej, det kan man inte säga generellt. Wifi gör ju att telefonen får arbeta mer då den tilldelas högre bandbredd etc. Och att både ha 3G och WiFi igång samtidigt drar ju oundvikligen mer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har prövat att återställa blank (utan icloud-kopia) och koppla ur det mesta. Ingenting har gett någon effekt. Går hemifrån 6 på morgonen. Använder 1,5 timmar på morgonen (spotify), cirka 1 timma sent på eftermiddagen (spotify). Klockan 17.30 är den närmast helt dränerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det kan man inte säga generellt. Wifi gör ju att telefonen får arbeta mer då den tilldelas högre bandbredd etc. Och att både ha 3G och WiFi igång samtidigt drar ju oundvikligen mer. :)

 

Hej igen och tack för ditt svar. Jag googlar runt lite om detta och nästan överallt läser jag att WiFi drar mindre ström än 3G. Samt att hur kan jag ha båda igång på telefonen? När telefonen kommer till ett av mina kända nätverk kopplar den över från 3G till WiFi automatiskt. Bara WiFi ikonen syns då och ingen 3G-data förbrukas i min dataförbruknings-monitorerare.

 

Jag googlade på "3g wifi more power"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen och tack för ditt svar. Jag googlar runt lite om detta och nästan överallt läser jag att WiFi drar mindre ström än 3G. Samt att hur kan jag ha båda igång på telefonen? När telefonen kommer till ett av mina kända nätverk kopplar den över från 3G till WiFi automatiskt. Bara WiFi ikonen syns då och ingen 3G-data förbrukas i min dataförbruknings-monitorerare.

 

Jag googlade på "3g wifi more power"

Det är sant att 3G inte aktivt används när du kör WiFi, men funktionen är ju fortfarande igång, vilket gör att den ändå genererar ett visst dränage av batteriet. Den måste trots allt känna av om/när du tappar WiFi osv. Vill du slå av det helt får du göra det i inställningar. Min drar definitivt mindre med enbart 3G än med WiFi påslaget och 3G aktiverat. Därför bara 3G nattetid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant att 3G inte aktivt används när du kör WiFi, men funktionen är ju fortfarande igång, vilket gör att den ändå genererar ett visst dränage av batteriet. Den måste trots allt känna av om/när du tappar WiFi osv. Vill du slå av det helt får du göra det i inställningar. Min drar definitivt mindre med enbart 3G än med WiFi påslaget och 3G aktiverat. Därför bara 3G nattetid.

 

Aha. Där lärde jag mig något nytt. Jag tackar och bockar. Jag har ännu "bara" iPhone 4 och inte ens S-modellen. Så mitt batteri håller nästan två dygn vid normal/låg användning. Numer laddar jag den ändå var natt.

 

Tack igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda problemet jag stött på är att wifin är oerhört långsam. Ca 10 gånger långsammare än 3G.

Funderar på att lämna tillbaka min. Det här är inte acceptabelt. Kommer dock vänta ett tag tills det inte är brist på dem längre.

Vill inte gå utan telefon i massa veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...