Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Windows 7 OEM licens, MBP bootcamp?


Sebastiannnn

Rekommendera Poster

Någon som testat Windows 8 i Boot Camp? Funkar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag säger som Bo_H, Windows 7 is da shit. Jag kör W 8 RP virtuellt, och det känns bara som att allt lullull är i vägen. Fast, vi är ju macare allihop, här. :lol:

 

Hehe okej, men då blir det Windows 7 home premium, denna är rätt va? Med 64 bits? Jag har en MBP 15" late 2011 :)

 

http://www.webhallen.com/se-sv/mjukvara/102678-microsoft_windows_7_home_premium_svensk

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör 64 bitars Win 7 HP i Bootcamp på min Late 2011 MBP 13", och det lirar hur fint som helst.

 

Okej men då kör jag på det :) TACK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena! Jag kollade på en youtube video om hur man installerar windows i bootcamp och när man gjort det ska jag sätta i en skiva från apple typ för att fixa drivrutiner, men jag fick inte någon skiva när jag köpte min dator. Hur gör man då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du startar Bootcampassistenten kommer du att få alternativet att ladda hem Bootcampdrivrutinerna och bränna ut dem på en skiva. Gör det :)

 

Tack för ett grymt snabbt svar! Då bränner man alltså ut drivrutinerna först och sen sätter man i skivan för windows? Jag har bara cd skivor att bränna på men det går väl lika bra? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CD-R räcker, och ja, bränn ut skivan med drivrutinerna först.

 

Okej gött, en fråga till. När man väljer storleken på hårddisken för windows, då räknar man med att windows tar typ 20 gb? Alltså om jag vill ha 100 gb lagring så väljer jag 120 gb? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid antivirus i Windows. Det är ingen som helst skillnad bara för att man kör det på en MacBook Pro.

 

Okej då vet jag det :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såväl W 7 som 8 tar upp cirka 8 GB på sina respektive virtuella hårddiskar på min maskin. Och då är bara typ en webbläsare och AV installerat utöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du Snöleopard? Jag fick samma svar och har det.

 

Mountain Lion kör jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Det skall laddas ner genom Bootcamp-assistenten. Det finns inte utlagt till allmän nedladdning såvitt jag vet.

 

Så något förslag på hur jag kan göra? Eller vad felet kan vara? :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Det skall laddas ner genom Bootcamp-assistenten. Det finns inte utlagt till allmän nedladdning såvitt jag vet.

Du har säkert rätt, jag misstog nog detta och uppdateringar. Synd, för jag får alltid svaret nedan (Snöleopard). Så det är kört*.

 

post-28798-028546600 1351453010_thumb.png

*Edit: Jag testar nu i Lejonet och då går det att ladda ned, fast jag vet inte om det funkar med BC i Snöleoparden, men jag kan ju alltid testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har säkert rätt, jag misstog nog detta och uppdateringar. Synd, för jag får alltid svaret nedan (Snöleopard). Så det är kört*.

 

post-28798-028546600 1351453010_thumb.png

*Edit: Jag testar nu i Lejonet och då går det att ladda ned, fast jag vet inte om det funkar med BC i Snöleoparden, men jag kan ju alltid testa.

 

Detta får jag upp hela tiden när jag försöker.

 

 

post-67013-081916700 1351519020_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta får jag upp hela tiden när jag försöker.

 

 

post-67013-081916700 1351519020_thumb.png

 

Du hade i en annan tråd problem med andra program också? Kan ju finnas ett samband.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade i en annan tråd problem med andra program också? Kan ju finnas ett samband.

 

Ja det är möjligt att det inte fungerar på grund av att jag inte kan uppdatera programmen i App store.

 

Jag har dock inte aning om vad som är fel så har du någon aning så låt mig gärna veta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är möjligt att det inte fungerar på grund av att jag inte kan uppdatera programmen i App store.

 

Jag har dock inte aning om vad som är fel så har du någon aning så låt mig gärna veta :)

Nej, inte annat än att du kan testa att logga in och ut från App Store, och där emellan köra säker start och reparera skivbehörigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såväl W 7 som 8 tar upp cirka 8 GB på sina respektive virtuella hårddiskar på min maskin. Och då är bara typ en webbläsare och AV installerat utöver.

 

Haha, ja du kan ju ta och kolla hur mycket som Mac OS X tar, det stoppar inte vid 8 GB, det kan jag lova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ja du kan ju ta och kolla hur mycket som Mac OS X tar, det stoppar inte vid 8 GB, det kan jag lova.

Jaha? Jag nämnde detta som upplysning till TS för att denne skulle veta hur stor partition som åtminstone behövs. Inte som något inlägg angående huruvida Mac OS X eller Windows tar mest plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...