Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Podcaster, ta bort avsnitt


JokerM

Rekommendera Poster

Innan iOS 6 så kunde man radera sina podcast avsnitt (i Musik appen) på samma sätt som man raderar sina mail.

Man kan fortfarande göra det på iOS 6 fast i Podcaster appen. Men när man t.ex. tar bort dessa avsnitt så försvinner dom även från listan för tillgängliga avsnitt för att ladda ner.

Så då kan man inte ladda ner avsnittet på nytt.

 

Så det enda sättet då är alltså ta bort dom via iTunes och på det sättet raderas avsnittet i telefonen men man kan fortfarande hitta avsnittet igen i Podcast för nerladdning.

Finns det något sätt att slippa använda iTunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar precis samma sak. Raderar avsnitt som jag lyssnat på i mobilen, men kan då inte välja att tanka hem dom framöver. Dåligt, behövs en uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket Apple har att fixa med nästa uppdatering.

Vissa mail går inte att ladda. Vad äre det brukar stå? "Mailet hämtades inte från servern" och då på vissa mail finns inte "hämta resterande 8,6kb"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har inga problem att ladda ner P3 dokumentär avsnitt jag har lyssnat på som jag raderat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom en uppdatering för några dagar sedan och jag upplevde en stor förändring.

Gillar verkligen den här appen men i början har den varit fruktansvärt dryg och buggig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga problem att ladda ner P3 dokumentär avsnitt jag har lyssnat på som jag raderat.

 

Prova o göra så med Filip Och Fredriks podcast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar med Filip & Fredrik också.

Jag tycker att appen funkar bra, nedladdningsknappen kan dock vara svår att trycka på ibland och så laggar det när man ska scrolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar med Filip & Fredrik också.

Jag tycker att appen funkar bra, nedladdningsknappen kan dock vara svår att trycka på ibland och så laggar det när man ska scrolla.

 

På vilket sätt funkar det tycker du?

Om du raderar (dra fingret mot vänster på ett avsnitt) så försvinner den från nerladdningslistan, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt funkar det tycker du?

Om du raderar (dra fingret mot vänster på ett avsnitt) så försvinner den från nerladdningslistan, eller?

Det gör den för mig med. Och kommer inte tillbaka. Ett jäkla omständigt sätt sen för att kunna ladda hem ett avsnitt i framtiden som man en gång raderat från mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt funkar det tycker du?

Om du raderar (dra fingret mot vänster på ett avsnitt) så försvinner den från nerladdningslistan, eller?

 

Nej, bara i nedladdade avsnitt. Det går alldeles utmärkt att ladda ner och radera igen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, bara i nedladdade avsnitt. Det går alldeles utmärkt att ladda ner och radera igen....

Det är ju det vi menar. Nedladdade avsnitt försvinner helt när man raderar dom, dvs möjligheten att ladda ner det raderade avsnittet igen finns inte längre eftersom det är helt borta från listan. Eller menar du att det "poppar upp" igen för dig som ett avsnitt tillgängligt för nedladdning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det går att ladda ner avsnitten igen efter radering.

Jag kör med en 4S, iOS 6.01 och Podcaster 1.1.2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via appen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Via appen.

Vad exakt händer när du raderar avsnittet, dvs sveper med fingret och trycker på "Radera"? Det försvinner, eller hur? Hur får du tag i det igen direkt i appen? I så fall var?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@UppiNorr, avsnittet försvinner när jag sveper och raderar. Avsnittet finns att ladda ner igen där man laddar ner.

Har ni testat att avinstallera appen och installera igen?

Det vore intressant om någon annan testar om de har samma problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vänta nu. Man laddar ju ner avsnittet från exakt samma plats där man raderat den. Den är ju därmed borta. Vilken "annan" plats hittar du att ladda ner den på?

 

Och ja, jag har testat ominstallation utan resultat.

 

Edit: Never mind, jag är dum i huvudet. Gick in i "Populära stationer" och letade rätt på respektive podd, och där finns de ju. :P

 

Dock fortfarande dumt att de inte finns kvar i själva avsnittsdelen i sin prenumerationslista. Jag vill ju bara radera avsnitt från min iPhone för att frigöra minne. Vill inte att den ska radera hämtningsmöjligheten därifrån. Ologiskt att behöva leta upp podcasten igen tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He he he, bra att det löste sig. yeahbaby.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Märkte att jag kan inte bli av med ett podcast avsnitt, Filip Och Fredrik, avsnitt 86, Fredrik tappar fattningen.

 

Har raderat den gång på gång via iTunes, via vänstra sidofältet på iPhone enheten och sen även i mitten fältet för iPhone.

Har raderat den från podcaster appen också men likförbannat är den kvar i iPhonen.

Dock så kan man inte hitta den i iTunes när telefonen är inkopplad, utan bara i iPhones spotlight och den går att spela.

 

Som ni kan se på bilden så ser man ingen info om hur lång podcasten är men är spelbar.

post-51606-095896000 1355829417_thumb.png

 

 

Hur fan blir man av med den?

 

iOS 6 alltså, det märks att Steve Jobs är död...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Märkte att jag kan inte bli av med ett podcast avsnitt, Filip Och Fredrik, avsnitt 86, Fredrik tappar fattningen.

 

Har raderat den gång på gång via iTunes, via vänstra sidofältet på iPhone enheten och sen även i mitten fältet för iPhone.

Har raderat den från podcaster appen också men likförbannat är den kvar i iPhonen.

Dock så kan man inte hitta den i iTunes när telefonen är inkopplad, utan bara i iPhones spotlight och den går att spela.

 

Som ni kan se på bilden så ser man ingen info om hur lång podcasten är men är spelbar.

post-51606-095896000 1355829417_thumb.png

 

 

Hur fan blir man av med den?

 

iOS 6 alltså, det märks att Steve Jobs är död...

 

Ingen mer som har detta problem?

Nu har jag två "raderade" podcast i iPhonen som jag inte kan bli av med...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...