Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nummer borta från kontaktlistan!


rickard1234

Rekommendera Poster

Iom uppdatering till iOS 6 på min iPhone 4 så har alla telefonnummer till Facebook-vänner försvunnit från kontaktlistan. Kontakter i min lista som inte har FB-konto har sina nummer kvar.

 

Nån mer här som drabbats av det? Går det att fixa tillbaka? Nu får jag söka nummer till FB-vänner via Eniro. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först... Jag har varken iOS el FB, men jag satt och läste en sida nyss.

 

On the contacts front, your iOS 6 iDevice will pull all your friends from your Facebook account and add them to your phone’s contacts app. The mechanism is smart enough to merge duplicates and present them in a unified interface, at the bottom of which the linking is shown clearly. For those of your friends who’ve provided their email addresses or phone numbers to Facebook, iOS 6 will match them against your local phonebook and update the pictures for any relevant matches.

 

http://www.addictivetips.com/ios/ios-6-facebook-integration-contact-sync/

 

Undra om det kan vara så att om du har några FB-vänner där du själv lagt in deras telefonnummer ... och sen kommer iOS och importerar dem från deras profil på FB - där de inte angett nummer och att den profilen skriver över "din kontakt"? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först... Jag har varken iOS el FB, men jag satt och läste en sida nyss.

 

 

 

Undra om det kan vara så att om du har några FB-vänner där du själv lagt in deras telefonnummer ... och sen kommer iOS och importerar dem från deras profil på FB - där de inte angett nummer och att den profilen skriver över "din kontakt"? :fundersam:

 

Förmodligen nåt sånt som har hänt ja. Nu har jag iaf hittat o ändrat inställningarna så att jag har telefonnummer till mina vänner igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Förmodligen nåt sånt som har hänt ja. Nu har jag iaf hittat o ändrat inställningarna så att jag har telefonnummer till mina vänner igen.

Var i inställningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...