Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Nummer borta från kontaktlistan!

• Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

#1 rickard1234

rickard1234

Smörjmeister

• Medlem
  • 32 229 inlägg
  • Plats: Göteborg
  • Appleprylar: Mac Mini 2.53 GHz  iPod Video 80 GB  iPhone 4S

Postad 7 oktober 2012 klockan 20:44

Iom uppdatering till iOS 6 på min iPhone 4 så har alla telefonnummer till Facebook-vänner försvunnit från kontaktlistan. Kontakter i min lista som inte har FB-konto har sina nummer kvar.

Nån mer här som drabbats av det? Går det att fixa tillbaka? Nu får jag söka nummer till FB-vänner via Eniro. :armskeptisk:

Redigerat av rickard1234, 7 oktober 2012 klockan 20:45.

• 0
Hellre en dag som varg än tusen år som ett får.

#2 iEricF

iEricF
  • Moderator
  • 15 630 inlägg
  • Plats: ~/
  • Appleprylar: Mac Pro 2.8, G5 2x1.8, Custom-G4 2x1.6, iPhone 3GS

Postad 7 oktober 2012 klockan 21:28

Först... Jag har varken iOS el FB, men jag satt och läste en sida nyss.

On the contacts front, your iOS 6 iDevice will pull all your friends from your Facebook account and add them to your phone’s contacts app. The mechanism is smart enough to merge duplicates and present them in a unified interface, at the bottom of which the linking is shown clearly. For those of your friends who’ve provided their email addresses or phone numbers to Facebook, iOS 6 will match them against your local phonebook and update the pictures for any relevant matches.

http://www.addictivetips.com/ios/ios-6-facebook-integration-contact-sync/

Undra om det kan vara så att om du har några FB-vänner där du själv lagt in deras telefonnummer ... och sen kommer iOS och importerar dem från deras profil på FB - där de inte angett nummer och att den profilen skriver över "din kontakt"? :fundersam:
  • 0

“Enough is more”.

There's no place like 127.0.0.1 term.png
Medlem i 12345-klubben.

#3 rickard1234

rickard1234

Smörjmeister

• Medlem
  • 32 229 inlägg
  • Plats: Göteborg
  • Appleprylar: Mac Mini 2.53 GHz  iPod Video 80 GB  iPhone 4S

Postad 8 oktober 2012 klockan 16:00

Först... Jag har varken iOS el FB, men jag satt och läste en sida nyss.

Undra om det kan vara så att om du har några FB-vänner där du själv lagt in deras telefonnummer ... och sen kommer iOS och importerar dem från deras profil på FB - där de inte angett nummer och att den profilen skriver över "din kontakt"? :fundersam:

Förmodligen nåt sånt som har hänt ja. Nu har jag iaf hittat o ändrat inställningarna så att jag har telefonnummer till mina vänner igen.
  • 0
Hellre en dag som varg än tusen år som ett får.

#4 Justitia

Justitia
  • Medlem
  • 10 212 inlägg
  • Plats: Södra Spanien
  • Appleprylar: PB G4, iMac, iPhone 3Gs och 4s

Postad 31 december 2012 klockan 01:52

Förmodligen nåt sånt som har hänt ja. Nu har jag iaf hittat o ändrat inställningarna så att jag har telefonnummer till mina vänner igen.

Var i inställningarna?
  • 0
"The Macintosh may only have 10% of the market, but it is clearly the top 10%." / Douglas Adams

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar