Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stäng av game center + svårt att söka i app store


jonas80

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har 4s och uppdaterade nyligen till version 6.0. (telen har aldrig varit jalebreakad)

 

En väldigt störig sak som hänt efter det är att så fort jag går in på något spel poppar inloggningsrutan upp från game center. Jag använder det inte och vet knappt vad game center är för något och känner inget behov av att ha det heller. Har sökt runt i inställningarna men kan inte hitta något vettigt.

 

Sen har sökfunktionen i app store blivit enormt seg om det överhuvudtaget kommer upp något resultat. (stavat rätt, på appar jag vet finns). Någon som upplevt det? (Har varit kopplad till mitt wifi hemma som fungerar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Såg du något sätt att avinstallera eller stänga av GC på den sidan? Jag hittade inget där, inte heller i manualen. Kanske är jag blind.

Avaktivera ditt konto på gamecenter fanns

Det är inte samma sak som att avinstallera appen från iPhone

Men det är det närmaste man kan komma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig aktiverat GC konto. Går det att avinstallera GC? Att hålla ned och få fram X går ju inte, finns det något annat vis vore det toppen för jag vill inte ha GC alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var och tittade under Begränsningar där slog jag på begränsningar under GC för "flera spelare" och "lägg till vänner". Sedan startade jag om ipaden och se... drog igång ett spel och GC skylten poppade som vanligt upp, klickade "avbryt" och nu kom det nya. En blå skylt med "vill du avaktivera GC? alt "logga in". Klickade förstås "avaktivera". Har startat flera spel och inte sett till GC nåt mer.

Hoppas det fortsätter så.

 

Problemet med GC för de som inte vill använda det är att det poppar ju upp ideligen, det kan bli 4-5 (onödiga) klick innan man får börja spela. I varje spel man startar.

Det kunde vara enklare att stänga av, varför inte en knapp på pop upen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det här vara nåt

 

You can sign out of Game Center, COMPLETELY disable Game Center prompts and greetings, and still enjoy Game Center-enabled games.

 

 

1) If you have signed up for Game Center and now wish to opt out, launch Game Center. Click on your account name, and select "Sign Out" from the pop-up.

 

 

2) Launch "Settings" and select "Notifications." Under "In Notification Center" find and select Game Center.

 

 

3) Turn all the sliders to "OFF," and set "Alert Style" to "None."

 

 

That's it. You will have no more annoying alerts telling you you're not signed in to Game Center, and urging you to sign up. You will have no more annoying "Welcome back" greetings every time you play a Game Center game.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...