Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Suger batteri


phreakii

Rekommendera Poster

Märkte stor försämring av batteri tiden när jag gick från iPhone 4 till 4s.

Förut kunde jag lyssna på spotify ett helt arbets pass och ändå ha 20% kvar.

Men när jag fick 4s så är den nere på 20% redan efter halva dagen :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Vad ligger du på?

 

Iom iOS 6.0.1 märkte jag en drastisk skillnad i batteritid. Framför allt när jag är ansluten till WiFi. Händer inget med batteriprocenten när jag använder den på WiFi. På 3G däremot är det enligt specifikationer. 1% ~ 5 minut.

Det kan nog stämma på ett ungefär med 3G-användningen. Men hur menar du "ingenting" när du kör med WiFi? Något måste den ju rent logiskt sett dra. Det gör då min. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan nog stämma på ett ungefär med 3G-användningen. Men hur menar du "ingenting" när du kör med WiFi? Något måste den ju rent logiskt sett dra. Det gör då min. ;)

 

Ja givetvis men snarare i siffrorna 1% ~ 10 minut. wink.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick o la mig vid tre tiden inatt, då hade jag runt 12% kvar på batteriet

Som ni ser är denna bilden dagen strax innan två.

post-51606-085082000 1352803820_thumb.jpg

 

Vaknar vid elva tiden och mobilen är död.

Lägger den på laddning och ser detta

post-51606-004102400 1352803914_thumb.jpg

 

Telefonen har använts en timma under den tiden jag låg och sov vilket gjorde så att den laddades ur.

Vad fan är det som används när telefonen är på villoväge, det är ju det som suger batteriet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Spelade FIFA 13 på min iPhone 5. När jag började hade jag 99%, när jag spelat i ca 15-20 minuter så hade jag 86% kvar. Med andra ord 13% på ca 15-20 minuter. Känns som den drar ganska mycket batteri va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade FIFA 13 på min iPhone 5. När jag började hade jag 99%, när jag spelat i ca 15-20 minuter så hade jag 86% kvar. Med andra ord 13% på ca 15-20 minuter. Känns som den drar ganska mycket batteri va?

 

Testade att återställa telefonen, valde sedan att ställa in den som en ny telefon.

Efter det så la jag in min säkerhetskopia igen och testade. Telefonen hade 99% laddning när jag startade FIFA 13, och spelade i 23 minuter. Då var batteriprocenten nere på 90%, alltså 9% på 23 minuter.

Skillnaden mot innan är 4% bättre batteritid, och då spelade jag i ca 15-20 minuter.

 

Lyckades innan jag återställde telefonen få följande:

 

Batteriprocent: 28%

Användning: 3 timmar, 0 minuter

Väntläge: 4 timmar, 39 minuter

 

Ska se vad jag kan kräma ut imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade batteriproblem även efter DFU-återställning och ren installation. Fick tipset att byta mitt klippta SIM-kort till ett riktigt Nano som sista åtgärd och det verkar som att det löste problemet. Fråga mig inte hur dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-28080-094256200 1354203494_thumb.png

Användning: 28% - 3 timmar och 0 minuter (WiFi)

FIFA 13 + surfande i Safari samt olika forumapplikationer

Övrigt: Detta var innan jag återställde telefonen, "satte" upp den som ny, och sedan la in min backup.

 

post-28080-065210500 1354203502_thumb.png

Användning: 38% - 3 timmar och 0 minuter (WiFi)

FIFA 13 + surfande i Safari

Övrigt: Telefonen är återställd, ställt in den som ny enhet och sedan lagt in min backupkopia. Gäller ALLA bilder härifrån och nedåt.

Skillnad mot förgående bild: 10% i batterikapacitet.

 

post-28080-075821500 1354203548_thumb.png

Användning: 28% - 3 timmar och 27 minuter (WiFi)

FIFA 13 + SVT Play Applikatonen

Övrigt: Jämfört med första bilden så får jag ut 27 minuter mer användning efter att jag återställt telefonen och lagt in den som ny enhet och sedan lagt in min backupkopia.

 

post-28080-096472300 1354203553_thumb.png

Användning: 1% - 4 timmar och 12 minuter (WiFi + 3G)

FIFA 13 + SVT Play Applikatonen

Övrigt: Från 28% så stängde jag av WiFi och körde endast 3G och SVT Play applikationen. 27% räckte i 45 minuter med endast 3G och SVT Play appen körandes.

 

post-28080-060236200 1354203558_thumb.png

Användning: 100% - 2 timmar och 40 minuter (3G)

SVT Play webb

Övrigt: Här körde jag på tills telefonen gav upp, därför lite missvisande med 5% i bilden (den har laddats upp från att ha varit urladdad). Använde mig av SVT play på webben. Körde endast på 3G. Jag gjorde samma sak med en annan iPhone 5, båda harTelenor. Den vita lyckades jag kräma ur 2 timmar och 47 minuter innan den gav upp.

 

Så, summa summarum:

Efter återställning och återskapande av backup så fick jag ut 27 minuter mer batteri, eller 10%.

Känns väl rätt okej. Hoppas dock att jag slipper återställa hela telefonen och lägga in allt på nytt manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer Apple fixa batteritiden i iPhone 5, för det är väl någon bugg i iOS6?

Eller måste man installera om telefonen och inte återställa från en backup?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...