Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Suger batteri


phreakii

Rekommendera Poster

Haft min iPhone 5 sedan releasen. Och tycker den slukar batteri. Den har i princip legat på kontoret idag när jag varit ute på andra ärenden med Jobbtelefon. På frukost och lunch, visst lite Aftonbladet, Mac-nyheter, alltså surf. Och nu 17 är jag nere på 32% i batteritid. Vågar inte tänka på hur det varit om jag kört Spotify hela dagen. Slut vid lunch. 7-17 och dra till jobbet med 100% tycker jag e kasst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Samma här... jämfört med min gamla 4:a är batteritiden usel. Jag kan lägga telefonen på skrivbordet och bara sitta och titta på när batteriprocenten minskar.

Det gäller att alltid ha laddare till hands, lite irriterande att man bara har en lightningkabel än så långe. Det är ett måste att skaffa fler, alternativt adaptrar, så man kan ha en i väskan, en i dator, en på jobbet osv.

 

 

Hoppas verkligen på bättring i nästa uppdatering av iOS 6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställ telefonen och börja med den som ny telefon.

Det fungerade för mig och det enda jag blev av med var sms för bokmärken ligger i iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut för mig och då har jag lyssnat på musik,podcast,lite FB

post-45175-064196100 1349279167_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp batteritiden är totalt värdelös. Den är inte ett dugg bättre än min 3GS med 3 år gammalt batteri. Uselt är bara förnamnet.

Köpte ny telefon delvis för att slippa ladda 2 gånger om dagen. Tji fick jag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp batteritiden är totalt värdelös. Den är inte ett dugg bättre än min 3GS med 3 år gammalt batteri. Uselt är bara förnamnet.

Köpte ny telefon delvis för att slippa ladda 2 gånger om dagen. Tji fick jag ;)

 

Misstänker att du redan provat att återställa till en ren lur. ?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker att du redan provat att återställa till en ren lur. ?!

 

Nej. Får väl prova det som sista utväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur återställer man? Finns ingen knapp för det i Itunes vad jag kan se. Doh usb kabeln satt inte i ordentligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bump

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här... jämfört med min gamla 4:a är batteritiden usel. Jag kan lägga telefonen på skrivbordet och bara sitta och titta på när batteriprocenten minskar.

Det gäller att alltid ha laddare till hands, lite irriterande att man bara har en lightningkabel än så långe. Det är ett måste att skaffa fler, alternativt adaptrar, så man kan ha en i väskan, en i dator, en på jobbet osv.

 

 

Hoppas verkligen på bättring i nästa uppdatering av iOS 6.

Ja jag hoppas verkligen på mjukvaran. För min 4S var betydligt bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur återställer man? Finns ingen knapp för det i Itunes vad jag kan se. Doh usb kabeln satt inte i ordentligt

Finns under inställningar > Allmänt > Återställ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställ telefonen och börja med den som ny telefon.

Det fungerade för mig och det enda jag blev av med var sms för bokmärken ligger i iCloud.

Hurpass skillnad märkte du? Jag tror det handlar om en mjukvara uppdatering. Fan också att jag lansen på laddning innan jag startade tråden. För nu har jag ju 100% Vi får se vad den ligger på när det e läggdags. Eftersom jag varken kommer att lyssna på Spotify, surfa eller dylikt. Borde den inte ens gå under 98-97.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja skippar det. Blir av med alla kontakter å grejjer om man ställer om den som ny telefon. Får leva med uselt batteri tills Apple fixar problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hurpass skillnad märkte du? Jag tror det handlar om en mjukvara uppdatering. Fan också att jag lansen på laddning innan jag startade tråden. För nu har jag ju 100% Vi får se vad den ligger på när det e läggdags. Eftersom jag varken kommer att lyssna på Spotify, surfa eller dylikt. Borde den inte ens gå under 98-97.

 

Hur jag märkte det? Ja att batteri procenten inte sjunker lika mycket ;)

 

Med både 3GS och iPhone 4 kunde batteriet sjunka 10-15% under natten och vad det berodde på fick jag aldrig klarhet i.

Men troligtvis ett program som strulade och drog ström.

Nu laddar jag alltid batteriet under natten och startar om den också ibland för att vara säker att inget program ligger i bakgrunden och strula.

Det ska inte göra det men man vet aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja skippar det. Blir av med alla kontakter å grejjer om man ställer om den som ny telefon. Får leva med uselt batteri tills Apple fixar problemet.

Gmail konto? Synka upp alla kontakter dit så är den saken löst. Innan du provar säkerhetskopiera via iCloud. Om det inte sedan funkar med en återställning lägger du bara tillbaka backupen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja skippar det. Blir av med alla kontakter å grejjer om man ställer om den som ny telefon. Får leva med uselt batteri tills Apple fixar problemet.

 

Varför skulle du bli det? Kontakterna ligger i iCloud

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

99 % redan wtf, skrev bara här och letade efter en jävla uppdatering. Ja ja. Vi får se. Ska låta den ligga och kolla på i soffan. Återhämta sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle du bli det? Kontakterna ligger i iCloud

Ja oroa sig inte för set om du nu ställt in under iCloud att sina kontakternas backas upp. Kolla det först under inställningar > iCloud. Sen är det lugna puckar. Om inget hade jag försatt vara på säkra sidan om du e orolig. Gå in i sin adressbok och högst upp till vänster, är där en "ladda-om-cirkel". Den gör en backup mot din iCloud. Sen är det ingen fara : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

97% .. Får sluta skriva här nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

99 % redan wtf, skrev bara här och letade efter en jävla uppdatering. Ja ja. Vi får se. Ska låta den ligga och kolla på i soffan. Återhämta sig.

 

Att det sjunker 1% betyder inte så mycket för det måste någon gång.

Men helt klart är det dom som har problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle du bli det? Kontakterna ligger i iCloud

 

Jo men då är det ju inte att sätta upp den som ny telefon eller hur?

Skitsamma jag återställde iaf och sen restorade med icloudbackupen efter det.

Jag ger det ett par dagar. Blir det inte bättre så åker den tillbaka till tre. Falsk marknadsföring att sälja skit som inte ens håller ett par timmars användning.

Den slukade idag 5-6% i timmen i standby. Jag har idag använt den i kanske en timme max, resten standby och jag hade 20% kvar när jag kom hem.

 

Aldrig varit med om ett sämre batteri. Jag har stått ut med dåligt batteri i ett år på min gamla 3GS men den är fan överlägset bättre fast det batteriet är över 3 år gammalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur jag märkte det? Ja att batteri procenten inte sjunker lika mycket ;)

 

Med både 3GS och iPhone 4 kunde batteriet sjunka 10-15% under natten och vad det berodde på fick jag aldrig klarhet i.

Men troligtvis ett program som strulade och drog ström.

Nu laddar jag alltid batteriet under natten och startar om den också ibland för att vara säker att inget program ligger i bakgrunden och strula.

Det ska inte göra det men man vet aldrig.

Jo klart det förstod jag. Men hur märkbart. Bara under denna lilla tiden jag skrivit här har min batteriprocent hunnit sjunka till 94% nu. Och jag har alltid min under laddning på natten. Och om jag inte minns fel kan/kunde jag ha en 5-60% när dagen var slut. Nu e min på 88% Men iofs pratat i telefon 10 minuter så det e väl ok.. ? Ja ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men då är det ju inte att sätta upp den som ny telefon eller hur?

Skitsamma jag återställde iaf och sen restorade med icloudbackupen efter det.

Jag ger det ett par dagar. Blir det inte bättre så åker den tillbaka till tre. Falsk marknadsföring att sälja skit som inte ens håller ett par timmars användning.

Den slukade idag 5-6% i timmen i standby. Jag har idag använt timmen i kanske en timme max, resten standby och jag hade 20% kvar när jag kom hem.

 

Aldrig varit med om ett sämre batteri. Jag har stått ut med dåligt batteri i ett år på min gamla 3GS men den är fan överlägset bättre fast det batteriet är över 3 år gammalt.

Det var ett tag sen jag hade en 3GS, men det var ju utan Retinaskärmen bl.a. Men jag minns inga sådana problem heller. Men jag har alltid min på laddning under natten, inga undantag, inte ens då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avvaktar en dag eller 2 sen kommer jag kontakta Tre så får de fixa det. Blir det inte bättre så får de byta ut den. Det här kan inte vara korrekt beteende för en helt ny telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...