Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Suger batteri

• Vänligen logga in för att kunna svara
109 svar till detta ämne

#1 phreakii

phreakii
  • Medlem
  • 693 inlägg
  • Plats: Kristianstad
  • Appleprylar: iMac 27", MacBook Pro 15", Mac Mini Dual Core (It's alive again!!), iPhone 5, iPaddan 4. Så, pust och skryt.. Flest prylar när man dör vinner? Skitsnack, dör fattig. Ehrm suck : ) Trevlig helg!

Postad 3 oktober 2012 klockan 15:58

Haft min iPhone 5 sedan releasen. Och tycker den slukar batteri. Den har i princip legat på kontoret idag när jag varit ute på andra ärenden med Jobbtelefon. På frukost och lunch, visst lite Aftonbladet, Mac-nyheter, alltså surf. Och nu 17 är jag nere på 32% i batteritid. Vågar inte tänka på hur det varit om jag kört Spotify hela dagen. Slut vid lunch. 7-17 och dra till jobbet med 100% tycker jag e kasst.
  • 0
Att M$ ens försöker hinna med..

#2 Bubblegirl

Bubblegirl
  • Medlem
  • 19 inlägg
  • Plats: Örebro
  • Appleprylar: iPhone 5S 64GB vit, iMac 21.5", iPad 4 128GB

Postad 3 oktober 2012 klockan 16:18

Samma här... jämfört med min gamla 4:a är batteritiden usel. Jag kan lägga telefonen på skrivbordet och bara sitta och titta på när batteriprocenten minskar.
Det gäller att alltid ha laddare till hands, lite irriterande att man bara har en lightningkabel än så långe. Det är ett måste att skaffa fler, alternativt adaptrar, så man kan ha en i väskan, en i dator, en på jobbet osv.

Hoppas verkligen på bättring i nästa uppdatering av iOS 6.
  • 0

#3 lappen71

lappen71
  • Medlem
  • 3 602 inlägg
  • Plats: Falun
  • Appleprylar: MacBook White MacBook Unibody MacBook Pro Ipod Touch 2Gen iPhone 3GS iPhone 4. iPhone 5 iPad 2 Mac Mini iPad Mini Retina

Postad 3 oktober 2012 klockan 16:41

Återställ telefonen och börja med den som ny telefon.
Det fungerade för mig och det enda jag blev av med var sms för bokmärken ligger i iCloud.
  • 0

#4 lappen71

lappen71
  • Medlem
  • 3 602 inlägg
  • Appleprylar: MacBook White MacBook Unibody MacBook Pro Ipod Touch 2Gen iPhone 3GS iPhone 4. iPhone 5 iPad 2 Mac Mini iPad Mini Retina

Postad 3 oktober 2012 klockan 16:46

Så här ser det ut för mig och då har jag lyssnat på musik,podcast,lite FB
Bifogad fil  image.jpg   138,9K   48 Antal nerladdningar
  • 0

#5 Radiozo

Radiozo
  • Medlem
  • 9 525 inlägg
  • Appleprylar: Macbook Pro 13" 2.26GHz 4GB RAM, Mac Mini C2D 1.83GHz 3GB RAM, Iphone GSM 8GB, Iphone 3Gs 16GB, Ipad 2 16GB, Iphone 5 16GB

Postad 3 oktober 2012 klockan 17:45

Jepp batteritiden är totalt värdelös. Den är inte ett dugg bättre än min 3GS med 3 år gammalt batteri. Uselt är bara förnamnet.
Köpte ny telefon delvis för att slippa ladda 2 gånger om dagen. Tji fick jag ;)
  • 0

#6 Egget01

Egget01
  • Medlem
  • 426 inlägg

Postad 3 oktober 2012 klockan 17:53

Jepp batteritiden är totalt värdelös. Den är inte ett dugg bättre än min 3GS med 3 år gammalt batteri. Uselt är bara förnamnet.
Köpte ny telefon delvis för att slippa ladda 2 gånger om dagen. Tji fick jag ;)

Misstänker att du redan provat att återställa till en ren lur. ?!
  • 0

#7 Radiozo

Radiozo
  • Medlem
  • 9 525 inlägg
  • Appleprylar: Macbook Pro 13" 2.26GHz 4GB RAM, Mac Mini C2D 1.83GHz 3GB RAM, Iphone GSM 8GB, Iphone 3Gs 16GB, Ipad 2 16GB, Iphone 5 16GB

Postad 3 oktober 2012 klockan 17:55

Misstänker att du redan provat att återställa till en ren lur. ?!

Nej. Får väl prova det som sista utväg.
  • 0

#8 Radiozo

Radiozo
  • Medlem
  • 9 525 inlägg

Postad 3 oktober 2012 klockan 18:12

Hur återställer man? Finns ingen knapp för det i Itunes vad jag kan se. Doh usb kabeln satt inte i ordentligt

Redigerat av Radiozo, 3 oktober 2012 klockan 18:18.

• 0

#9 phreakii

phreakii
  • Medlem
  • 693 inlägg
  • Appleprylar: iMac 27", MacBook Pro 15", Mac Mini Dual Core (It's alive again!!), iPhone 5, iPaddan 4. Så, pust och skryt.. Flest prylar när man dör vinner? Skitsnack, dör fattig. Ehrm suck : ) Trevlig helg!

Postad 3 oktober 2012 klockan 18:52

Bump

Redigerat av phreakii, 3 oktober 2012 klockan 18:55.

• 0

#10 phreakii

phreakii
  • Medlem
  • 693 inlägg

Postad 3 oktober 2012 klockan 18:54

Samma här... jämfört med min gamla 4:a är batteritiden usel. Jag kan lägga telefonen på skrivbordet och bara sitta och titta på när batteriprocenten minskar.
Det gäller att alltid ha laddare till hands, lite irriterande att man bara har en lightningkabel än så långe. Det är ett måste att skaffa fler, alternativt adaptrar, så man kan ha en i väskan, en i dator, en på jobbet osv.

Hoppas verkligen på bättring i nästa uppdatering av iOS 6.

Ja jag hoppas verkligen på mjukvaran. För min 4S var betydligt bättre.
  • 0

#11 phreakii

phreakii
  • Medlem
  • 693 inlägg

Postad 3 oktober 2012 klockan 18:55

Hur återställer man? Finns ingen knapp för det i Itunes vad jag kan se. Doh usb kabeln satt inte i ordentligt

Finns under inställningar > Allmänt > Återställ
  • 0

#12 phreakii

phreakii
  • Medlem
  • 693 inlägg

Postad 3 oktober 2012 klockan 18:58

Återställ telefonen och börja med den som ny telefon.
Det fungerade för mig och det enda jag blev av med var sms för bokmärken ligger i iCloud.

Hurpass skillnad märkte du? Jag tror det handlar om en mjukvara uppdatering. Fan också att jag lansen på laddning innan jag startade tråden. För nu har jag ju 100% Vi får se vad den ligger på när det e läggdags. Eftersom jag varken kommer att lyssna på Spotify, surfa eller dylikt. Borde den inte ens gå under 98-97.
  • 0

#13 Radiozo

Radiozo
  • Medlem
  • 9 525 inlägg

Postad 3 oktober 2012 klockan 19:02

Nja skippar det. Blir av med alla kontakter å grejjer om man ställer om den som ny telefon. Får leva med uselt batteri tills Apple fixar problemet.
  • 0

#14 lappen71

lappen71
  • Medlem
  • 3 602 inlägg

Postad 3 oktober 2012 klockan 19:05

Hurpass skillnad märkte du? Jag tror det handlar om en mjukvara uppdatering. Fan också att jag lansen på laddning innan jag startade tråden. För nu har jag ju 100% Vi får se vad den ligger på när det e läggdags. Eftersom jag varken kommer att lyssna på Spotify, surfa eller dylikt. Borde den inte ens gå under 98-97.

Hur jag märkte det? Ja att batteri procenten inte sjunker lika mycket ;)

Med både 3GS och iPhone 4 kunde batteriet sjunka 10-15% under natten och vad det berodde på fick jag aldrig klarhet i.
Men troligtvis ett program som strulade och drog ström.
Nu laddar jag alltid batteriet under natten och startar om den också ibland för att vara säker att inget program ligger i bakgrunden och strula.
Det ska inte göra det men man vet aldrig.
  • 0

#15 Egget01

Egget01
  • Medlem
  • 426 inlägg

Postad 3 oktober 2012 klockan 19:06

Nja skippar det. Blir av med alla kontakter å grejjer om man ställer om den som ny telefon. Får leva med uselt batteri tills Apple fixar problemet.

Gmail konto? Synka upp alla kontakter dit så är den saken löst. Innan du provar säkerhetskopiera via iCloud. Om det inte sedan funkar med en återställning lägger du bara tillbaka backupen.
  • 0

#16 lappen71

lappen71
  • Medlem
  • 3 602 inlägg

Postad 3 oktober 2012 klockan 19:08

Varför skulle du bli det? Kontakterna ligger i iCloud
  • 0

#17 phreakii

phreakii
  • Medlem
  • 693 inlägg

Postad 3 oktober 2012 klockan 19:11

99 % redan wtf, skrev bara här och letade efter en jävla uppdatering. Ja ja. Vi får se. Ska låta den ligga och kolla på i soffan. Återhämta sig.
  • 0

#18 phreakii

phreakii
  • Medlem
  • 693 inlägg

Postad 3 oktober 2012 klockan 19:14

Varför skulle du bli det? Kontakterna ligger i iCloud

Ja oroa sig inte för set om du nu ställt in under iCloud att sina kontakternas backas upp. Kolla det först under inställningar > iCloud. Sen är det lugna puckar. Om inget hade jag försatt vara på säkra sidan om du e orolig. Gå in i sin adressbok och högst upp till vänster, är där en "ladda-om-cirkel". Den gör en backup mot din iCloud. Sen är det ingen fara : )
  • 0

#19 phreakii

phreakii
  • Medlem
  • 693 inlägg

Postad 3 oktober 2012 klockan 19:15

97% .. Får sluta skriva här nu..
  • 0

#20 lappen71

lappen71
  • Medlem
  • 3 602 inlägg

Postad 3 oktober 2012 klockan 19:16

99 % redan wtf, skrev bara här och letade efter en jävla uppdatering. Ja ja. Vi får se. Ska låta den ligga och kolla på i soffan. Återhämta sig.

Att det sjunker 1% betyder inte så mycket för det måste någon gång.
Men helt klart är det dom som har problem.
  • 0

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

RSS Senaste nytt från MacWorld