Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMessage


martin991

Rekommendera Poster

Har en 5'a med iOS 6 som jag har 3 på och en 4'a med iOS 6 som har tele2, ingen av dom vill fungera för tillfället.

 

Om du inte har använt iMessage innan och försöker använda det första gången så skickas ett aktiverings sms från din telefon till England och därifrån ska det skickas ett tillbaks till din telefon. Om din telefon inte får detta inom en viss tid så aktiveras inte iMessage. obs: detta gäller första gången man aktiverar funktionen, sen är det inställt och igång. Det finns rapporter i tråden om att Tele 2 kan spärra aktiverings sms beroende på abonnemang, då sms:et är ett sms till utlandet. Det har också rapporterats i tråden att 3 inte har sådana spärrar utan för 3 är det något annat problem som gäller i deras nät.

 

Men om ditt problem inte rör aktivering av iMessage utan problemet är att iMessage inte fungerar fast det har fungerat tidigare, då är det ett helt annat problem än det problem som diskuteras senast i tråden.

Information om "inget av dom vill fungera" säger ju inte så mycket egentligen... Så vänligen förtydliga dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Fick det äntligen att fungera!

Denna gången gick jag in via min Mac och ändrade telefonnumret på icloud inställningarna. Det står annan information i rutorna där du ska ange telefonnumret PC kontra MAC!?

På PC har jag för mig att det står landskod i första fältet sedan ett fält för riktnummer vilket ofta är 07XX. Jag testade även 07X och fram och tillbaka utan första nollan. I ett tredje fält stod resterande nummer.

 

På Macen inställningar för Icloud står bara landskod och sedan telenummret. Vilket blir 46 i första och 07XXXXXXXX i andra.

 

När detta var ändrat i macen gick det aktivera imessage på 2 sekunder.

 

Skönt! hoppas det kan hjälpa någon mer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt problem med iMessage aktivering försvann efter att jag aktiverat iMessage i helgen när jag var i London :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...