Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fodral/skydd till iPhone 5


ericfridell

Rekommendera Poster

Det närmar sig och snart ramlar nya iPhonen in.

Tänkte kolla om någon har tips på vart man kan få tag i ett vettigt fodral till den?

Har hittat lite på nätet och någon enstaka i butiker men det kanske inte finns så mycket på marknaden innan telefonen lanserats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Det närmar sig och snart ramlar nya iPhonen in.

Tänkte kolla om någon har tips på vart man kan få tag i ett vettigt fodral till den?

Har hittat lite på nätet och någon enstaka i butiker men det kanske inte finns så mycket på marknaden innan telefonen lanserats?

 

Definiera vettigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det närmar sig och snart ramlar nya iPhonen in.

Tänkte kolla om någon har tips på vart man kan få tag i ett vettigt fodral till den?

Har hittat lite på nätet och någon enstaka i butiker men det kanske inte finns så mycket på marknaden innan telefonen lanserats?

Jag har redan beställt och min läder-"pouch" har skickats. Dessutom har jag "pre-ordrat" motsvarande grymma plastfilmsskydd som jag har till min 4s. :) Jag föredrar "pouches" då det är lätt att ta ur mobilen för att docka i ex. bil eller tillbehör hemma, samt att det bara ökar storleken på mobilen minimalt.

 

Pouch: http://www.spigen.com/cell-phone/apple-iphone/iphone-5/iphone-5-leather-pouch-crumena-series.html

 

Plastfilm: http://qooqoon.com/apple-iphone-5-silqshield-invisible-shield-screen-protector.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tar jag oxå och klickar efter en sats med plastfilm efter dina lovord eller kanske 2 om nu frun oxå vill ha en.

 

Köpte ett Fodral när ja var i New York förra veckan.

Cygnett UrbanShield

Jag har redan beställt och min läder-"pouch" har skickats. Dessutom har jag "pre-ordrat" motsvarande grymma plastfilmsskydd som jag har till min 4s. :) Jag föredrar "pouches" då det är lätt att ta ur mobilen för att docka i ex. bil eller tillbehör hemma, samt att det bara ökar storleken på mobilen minimalt.

 

Pouch: http://www.spigen.co...ena-series.html

 

Plastfilm: http://qooqoon.com/a...-protector.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tar jag oxå och klickar efter en sats med plastfilm efter dina lovord eller kanske 2 om nu frun oxå vill ha en.

 

Köpte ett Fodral när ja var i New York förra veckan.

Cygnett UrbanShield

Så bra. Särskilt baksidan är ju viktig. Fördelen är att du kan återapplicera den nästan hur många gånger du vill och att, om du även tar fronten, inte känner den där "gummikänslan" som många andra skydd har. Sidoskydden är kanske inte helt nödvändiga. De är i alla fall rätt "pilliga". Men du kommer inte ångra dig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, kanon! Tog 2 set med fram & baksida för jag tänkte att det skulle bli väldigt pilligt med sidorna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där plastfilmen kanske är något att ha, hur blir känslan mot fingret? Har provat någon plast innan, men tyckt det varit fult och strävt så slängt det direkt.

Telefonen har jag alltid kört utan skydd, men iPad och MBP har Incipio Feather vilket jag är stormnöjd med. Frågan är om man behöver ett skydd till sin telefon, den är ju skyddad i fickan. Skillnad med iPad/dator som kan ligga här och där och kasas runt i väskor...

 

 

Jag har redan beställt och min läder-"pouch" har skickats. Dessutom har jag "pre-ordrat" motsvarande grymma plastfilmsskydd som jag har till min 4s. :) Jag föredrar "pouches" då det är lätt att ta ur mobilen för att docka i ex. bil eller tillbehör hemma, samt att det bara ökar storleken på mobilen minimalt.

 

Pouch: http://www.spigen.co...ena-series.html

 

Plastfilm: http://qooqoon.com/a...-protector.html

 

Edit: såg att du svarat på fingerkänslan nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan beställt och min läder-"pouch" har skickats. Dessutom har jag "pre-ordrat" motsvarande grymma plastfilmsskydd som jag har till min 4s. :) Jag föredrar "pouches" då det är lätt att ta ur mobilen för att docka i ex. bil eller tillbehör hemma, samt att det bara ökar storleken på mobilen minimalt.

 

Pouch: http://www.spigen.com/cell-phone/apple-iphone/iphone-5/iphone-5-leather-pouch-crumena-series.html

 

Plastfilm: http://qooqoon.com/apple-iphone-5-silqshield-invisible-shield-screen-protector.html

Plastfilmen är intressant då jag inte vill dölja utseendet på telefonen. Är den svår att applicera? Är det med vätska eller torr? Hur känns den mot fingret, lent eller strävt? Hur höll det sig, flagnar det sig i kanter eller så? Gillar egentligen inte att beställa så utanför Sverige. Men detta är ert av dem vettigare alternativen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plastfilmen är intressant då jag inte vill dölja utseendet på telefonen. Är den svår att applicera? Är det med vätska eller torr? Hur känns den mot fingret, lent eller strävt? Hur höll det sig, flagnar det sig i kanter eller så? Gillar egentligen inte att beställa så utanför Sverige. Men detta är ert av dem vettigare alternativen.

MYCKET len och fin mot fingret. Appliceras direkt, och fram/bak är relativt lätt om man är någorlunda fingerfärdig. Misslyckas man och/eller får lite damm på den sköljer man den bara med lite vatten. Det självhäftande materialet verkar vara hur tåligt som helst. Man kan skölja av den hur många gånger som helst i stort sett. Har haft min på i ett år nu och ingen som helst skillnad. Rekommenderas starkt! :)

 

Edit: Incipio Feather använder jag också, men bara som reserv. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv funderar jag på detta skydd från TheSnugg: Snugg iPhone 5 Ultra Thin PC Skin Case Cover Black

Haft något liknande från Case Mate som jag kan rekommendera starkt också. Haft det på min 4S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MYCKET len och fin mot fingret. Appliceras direkt, och fram/bak är relativt lätt om man är någorlunda fingerfärdig. Misslyckas man och/eller får lite damm på den sköljer man den bara med lite vatten. Det självhäftande materialet verkar vara hur tåligt som helst. Man kan skölja av den hur många gånger som helst i stort sett. Har haft min på i ett år nu och ingen som helst skillnad. Rekommenderas starkt! :)

 

Edit: Incipio Feather använder jag också, men bara som reserv. :)

Låter bra. Vill ju ha den stilrena baksidan utan med film och inte använda skal denna gång. Sidorna som såg ut att dölja med verkar passa bra in till den svarta jag beställt, då man tyvärr läser att den kan släppa färg mer till aluminiumet. Var bara rädd att sen skulle släppa i kanter och så. Bygga på tjockt lager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört med plastfilm fram på min 3GS svedans den var ny och bytt en gång då jag tappade telefonen och det blev märken i skyddsfilmen. Hade jag inte haft filmen på så är jag säker på att glaset hade spruckit. Jag har varit jätte nöjd med den klara skydds film jag haft och inte tänkt på att jag haft en film på. Till min iPhone 5 har jag dock beställt ett fodral http://www.iphonebutiken.se/krusell-aspero-iphone-5-2659.html men skall nog även beställa skydds film till glaset också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Någon som beställt QooQoon och fått hem dem än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kommer vilken dag som helst. Har dock ingen 5:a än, men jag har QooQoon på min 4s sen dag ett och är supernöjd! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kommer vilken dag som helst. Har dock ingen 5:a än, men jag har QooQoon på min 4s sen dag ett och är supernöjd! :)

 

Härligt! Ja, jag fick mail i fredags att min var skickad så den borde ju dyka upp nu i veckan förhoppningsvis.

 

Jag fick min 5a den 28e så jag köpte Incipio Feather som skydd sålänge. Väldigt nöjd med den förutom att bara efter någon dag så började färgen lossna på kanterna på skalet och det blir bara värre och värre. Dåligt måste man säga, hade ett likadant skydd till min 4s och den tappade inte någon färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt! Ja, jag fick mail i fredags att min var skickad så den borde ju dyka upp nu i veckan förhoppningsvis.

 

Jag fick min 5a den 28e så jag köpte Incipio Feather som skydd sålänge. Väldigt nöjd med den förutom att bara efter någon dag så började färgen lossna på kanterna på skalet och det blir bara värre och värre. Dåligt måste man säga, hade ett likadant skydd till min 4s och den tappade inte någon färg.

Ja, det låter konstigt. Frugan och ena dottern har Incipio Feather på sina 4s, och de har också funkat klockrent.

 

Men nu får de ta mig f*n skicka min femma! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte Artwizz frontskydd på Digital Inn och sen ett iLuv skal på Telia butiken.

 

http://www.macoteket.se/Categories/iPhone/Fodral__Skydd/Artwizz_ScratchStopper_for_iPhone_5/prd25022128.aspx

 

http://iluv.com/product_detail.asp?idx=1774&category_cd=&cat_lev=1&solution=3

 

Kollar även lite på Belkins skal, gärna om någon har tips på ett av deras blanka som är slimmat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sätta på ett skärmskydd är hädelse ;)

 

Men ett fodral köpte jag men bara för att använda på jobbet och det blev ett plånbok från Macskal.

http://macskal.se/iphone/5/iphone5-skal/iwallet-svart-5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Tycker personligen att man inte ska gömma telefonen i ett skal,

Är definitivt för att ta hand om telefonen och att man ska kunna använda den utan att den blir allt för repig osv.

Jag har hittat svaret i plastskydd till fram och baksida, har kört med det på 3g ägs 4 4s och 5a nu, där 3g och 3gs var lite jobbigare p.g.a. att baksidan är ju avrundad och med 5an kan jag ej få perfekt resultat på baksidan då glas och alu verkar inte vara 100% samma höjd + att trycket på baksidan är numera placerad på utsidan = att den är lite förhöjd och detta syns också.

 

För er som använder plast eller silikonskydd för att undivka repor, tänk på att ni riskerar att repa er telefon mer än vad ni tror.

Småskräp samlas mellan skalet och baksidan/sidan och gnuggar och sliter fint. så rengör så offta ni kan.

 

Ps. just på 5an i och med att den är så tunn, så tycker jag att dem här extra tunna skal i hårdplast funkar mycket bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker personligen att man inte ska gömma telefonen i ett skal,

Är definitivt för att ta hand om telefonen och att man ska kunna använda den utan att den blir allt för repig osv.

Jag har hittat svaret i plastskydd till fram och baksida, har kört med det på 3g ägs 4 4s och 5a nu, där 3g och 3gs var lite jobbigare p.g.a. att baksidan är ju avrundad och med 5an kan jag ej få perfekt resultat på baksidan då glas och alu verkar inte vara 100% samma höjd + att trycket på baksidan är numera placerad på utsidan = att den är lite förhöjd och detta syns också.

 

För er som använder plast eller silikonskydd för att undivka repor, tänk på att ni riskerar att repa er telefon mer än vad ni tror.

Småskräp samlas mellan skalet och baksidan/sidan och gnuggar och sliter fint. så rengör så offta ni kan.

 

Ps. just på 5an i och med att den är så tunn, så tycker jag att dem här extra tunna skal i hårdplast funkar mycket bra.

 

Något jag kan skriva under på och som jag lärde mig den hårda vägen på min 3GS :(

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg Macworld recension av KL Swedens skinnfodral till iPhone 4S och blev helsåld på det.

 

Nu har samma fast för iPhone 5 kommit och jag fick mitt igår och är sjukt nöjd med det.

 

KL 14:11 for iPhone 5

 

 

post-44906-007050300 1350120216_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara kolla med er som beställt från Qooqoon om någon har fått mail om att den skickats och framförallt då om ni har fått hem den?

 

Jag fick mail 5/10 om att den har skickats och har fortfarande inte fått den. På hemsidan står det ju att det ska ta 1-3 dagar att få den till Sverige men det har ju snart gått två veckor sen min skickades. Så undrar bara om något annan fått sin eller om ni andra också väntar fortfarande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar. Har pratat med dom och de sade det berodde på att de sändes i "batches". Men mer än 15 dagar skall man inte behöva vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...