Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som Köper iPhone 5 från AppleStore


Hunter_78

Rekommendera Poster

För min del blir det iPhone 5 64GB Svart som kommer köpas in när den släpps på AppleStore den 28/9 2012.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 399
  • Created
  • Senaste svar

Har inte bestämt mig hur jag ska göra men det blir nog att jag köper när Apple öppnar i Malmö i slutet på oktober. 16GB isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer beställa en svart, nöjer mig nog med 32 GB. Fast man kanske ska maxa för en gångs skull... undrar om man ska klämma sig in på AppleStore vid midnatt? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man väljer en 64:a tror ni då det tar längre tid innan man får den? Jag kan tänka mig att Apple säljer 80% av 16 GB, 15% av 32:an och endast 5% av 64:an. Det är bara min vilda tanke och ingen genomtänkt uträkning på hög nivå.

Frågan är isf om det tar längre tid att få en 64:a?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man väljer en 64:a tror ni då det tar längre tid innan man får den? Jag kan tänka mig att Apple säljer 80% av 16 GB, 15% av 32:an och endast 5% av 64:an. Det är bara min vilda tanke och ingen genomtänkt uträkning på hög nivå.

Frågan är isf om det tar längre tid att få en 64:a?

Funderar tvärtom, att det blir mindre kö på 64:an. Förutsatt att de överskattat efterfrågan på den modellen... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det kvittar. Det finns färre 64GB till försäljning men det är också mindre efterfrågan på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta väljer nog modeller med färre GB, framför allt då de flesta numer kör det mesta streamat (ex. Spotify, play- och film/tv-streamintjänster, iCloud etc) samt att de förstås är billigare. Att det är hyfsat många här som skriver att de ska beställa 64GB visar snarare på att vi "MacWorld:are" inte riktigt representerar ett tvärsnitt i ett Svensson-perspektiv avseende iPhone-köpare. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer beställa en svart, nöjer mig nog med 32 GB. Fast man kanske ska maxa för en gångs skull... undrar om man ska klämma sig in på AppleStore vid midnatt? :)

 

Tänker samma sak, frågan är när dom släpps på hemsidan? Någon som har info om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker samma sak, frågan är när dom släpps på hemsidan? Någon som har info om detta?

Det har givits olika besked. Jag fick 00:01 28/9 som svar från deras kundtjänst. En annan fick typ "efter midnatt någon gång, eller de närmsta timmarna senare".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har givits olika besked. Jag fick 00:01 28/9 som svar från deras kundtjänst. En annan fick typ "efter midnatt någon gång, eller de närmsta timmarna senare".

 

Okej. Kan bli en lång natt alltså...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har köpt från Apple UK, fick den i måndags. Slog till med svart 64gb, hade en Iphone 4 sen innan 32gb och hade platsbrist på den så jag tog det säkra före det osäkra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det nog köa utanför Täby Centrum som gäller! Frågan är när man behöver vara där för att få en? Svårt att veta då det här är första gången en iPhone släpps på en Apple Store i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två svarta, en 16 och en 32gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tar nog också en svart 16gb , brukar räcka ganska ok för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte satsa på en svart 32:a och beställa från Apple store på nätet.

 

 

 

Men finns det någon information överhuvudtaget eller gissar man på att 00.01 på freadg (28/9) så släpps den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratade precis med dem, hon sa att hon inte visste när man skulle kunna beställa från sidan då dem inte fått någon information. Det kan va 00.01 eller kanske tidigt på morgonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratade precis med dem, hon sa att hon inte visste när man skulle kunna beställa från sidan då dem inte fått någon information. Det kan va 00.01 eller kanske tidigt på morgonen.

Uppenbarligen beror det helt och hållet på vem man pratar med. Talade också nyss med dom och de sa 00:01. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen beror det helt och hållet på vem man pratar med. Talade också nyss med dom och de sa 00:01. ;)

 

Hoppas det, så man inte är vaken i onödan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur var det förra gången, slog de verkligen på säljet direkt vid midnatt?

 

Med tanke på att applestore alltid brukar tas ner vid förändringar och att telefonen ska ut i x antal länder i olika tidzoner så är jag skeptisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om butiken är nere vid 23 så borde den komma igång nångång vid 00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...