Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fungerar Plextor SSD PX-128M3P SSD i iMac 2011


Bulldog76

Rekommendera Poster

Som rubriken lyder, passar denna disk bra att få isatt eller ska man välja en annan SSD?

Man kan väl få insatt en SSD och en stor HD (3,5´) i burken? eller det får bara plats en disk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog ta ut den optiska enheten och ersätta den med SSD'n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som rubriken lyder, passar denna disk bra att få isatt eller ska man välja en annan SSD?

Man kan väl få insatt en SSD och en stor HD (3,5´) i burken? eller det får bara plats en disk

 

 

 

Som Sagts så får du byta ut DVD till en Optibay

 

Vad det gäller SSD så har du ju valt en av dom Snabbaste som fins & säkras vad det gäller återställning av prestanda efter trim Lycka till !yeahbaby.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är där inte två hdplatser i en iMac? För från fabrik kan man ha en SSD och en hårddisk? Täntke ersätta 500 gb som sitter i den med en 3 tb hårddisk samtidigt som man sätter in en system SSD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är där inte två hdplatser i en iMac? För från fabrik kan man ha en SSD och en hårddisk? Täntke ersätta 500 gb som sitter i den med en 3 tb hårddisk samtidigt som man sätter in en system SSD.

EXPANSION

Slots1 - Secure Digital (SDXC)Hard Drive Interface2 - 6.0 Gbps Serial ATA (SATA)Optical Drive Interface3.0 Gbps Serial ATA (SATA)

jo du har rätt det står 2-sata

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är där inte två hdplatser i en iMac? För från fabrik kan man ha en SSD och en hårddisk? Täntke ersätta 500 gb som sitter i den med en 3 tb hårddisk samtidigt som man sätter in en system SSD.

Det beror på vilken iMac vi talar om. iMac 21,5 tum "late 2011" säljs exempelvis bara med en disk, medan "mid 2011" kan ha två (en vanlig och en SSD). Betyder det att de tagit bort platsen för SSD?

 

Jag har för mig att det sitter någon slags specialkontakt på den vanliga disken för en temperatursensor. Det gör det svårt att byta disken.

 

Jag har också för mig att det krävs någon specailkabel för SSD'n.

 

Men som sagt: Jag vet inte säkert, så kolla upp det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken IMac är det du har ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Lånar tråden lite. Jag har en mid 2011 som jag tycker är lite seg, ångrade direkt att jag inte tog med SSD. Kort efter lansering av dessa modeller så hade macworld en artikel om att det var svårt att byta disk i dem. Jag har letat artikeln men inte hittat den. Någon som har koll?Garantin har gått ut så jag tänkte ge mig på att sätta in en extra SSD och lägga operativet på den. Vore bra om jag kunde ha kvar den gamla så man slipper mecka med temperatursensorer etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Lite Nya Uppgifter om problem med Intel / sandforce SSD

 

Från SweClockers & Nordic Hardwewre

 

 

klickklick

Medlem

Intel 330 SSD som läser/skriver långsamt

Hej hej. Är ny här. Köpte en ny SSD-hårddisk . Viss är disken snabb i accesstid, men jag får endast 110-130 MB/s i read/write - både i Crystal Disk Mark och AS SSD.

 

OS: Win7 64-bit

SSD: Intel 330 240GB (senaste firmware vad jag förstår)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...