Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur spärrar man ett inkommande nummer?


Miekling

Rekommendera Poster

Jag vill spärra ett nummer från en person så att han inte kan ringa eller SMSa mig.Hur gör jag? Det är enkelt på andra telefoner tex HTC och Samsung men kan inte lista ut hur jag kan göra det på min iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget inbyggt sätt att blockera inkommande nummer vad jag vet.

 

Men du kan alltid sätta en tyst ringsignal på en specifik kontakt så att du inte blir så störd av just den kontakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapa en kontakt som heter typ "Blockerat nummer", och så lägger du alla sådana nummer där - och så kan du göra så att telefonen inte ger någon signal när något nummer inlagt i den kontakten kommer. Det går att ha väldigt många nummer i en kontakt så det är bara att fylla på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan skaffa Appen "Vem Ringde" så får du automatiskt en spärrlista på en massa telefonsäljare. Du får en kontakt i adressboken som heter Vem Ringde där alla jobbiga nummer sparas. Du kan också lägga till egna nummer som bara du inte vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TrueCaller är en liknande app...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<br />Ska tydligen bli bättre i ios6.<br />
<br /><br /><br />

 

Och med det menas? Att man äntligen tillåter inkommande samtal via apps som ex TrueCaller koppla upp mot sökdatabaser så man kan se vem som ringer även om man inte har med dem i kontakter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<br /><br /><br />

 

Och med det menas? Att man äntligen tillåter inkommande samtal via apps som ex TrueCaller koppla upp mot sökdatabaser så man kan se vem som ringer även om man inte har med dem i kontakter?

 

Nä. Men att man kan göra det som op frågade efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä. Men att man kan göra det som op frågade efter.

Ja, ok. Men kan du specificera lite möjligtvis? "Bättre" är lite luddigt. ;) Men har de inte gett ut mer info än så så får man väl bara vänta och se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...