Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa sättet att backuppa/överföra bilder utan dubbletter


Clee

Rekommendera Poster

Hej, ny medlem här. Har en fundering som kan verka korkad på rubriken men är lite krångligare i praktiken. Jag har en iPhone 4S på 16 Gb. På min förra iPhone klarade jag mig utmärkt på 16 Gb så hade ingen tanke på att det skulle vara otillräckligt nu. Men med den nya bättre kameran har jag börjat plåta en hel del och det känns som att jag var tredje vecka får besked om att minnet är fullt pga bilder. Så, jag letar efter ett sätt att överföra bilder till min nya MacBook Pro (ny för mig, inte nyaste modellen utan näst nyaste) som inte har särdeles många program installerade än.

 

Kruxet är att jag vill kunna ha kvar ett antal "viktiga" bilder på telefonen medan jag överför den övriga stora merparten någon gång i månaden så att jag kan ta nya bilder. Problemet jag stöter på är att importfunktioner i program inte känner av att det rör sig om kopior när jag ska göra en ny överföring av, på hårddisken, redan befintliga bilder utan att jag får dubbletter - alternativt att jag inte fattar hur jag ska göra för att undvika dubbletter. Har använt Adobe Bridges bildhämtarfunktion tidigare men fick aldrig den att fatta när jag inte vill ha dubbletter. Använder nu Bildinsamling (det som följer med datorn) men det är helt sjukt segt och vet inte än om det gör dubbletter.

 

Någon som har några tips på vad som är smartast att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Är det ingen som vet? Jag har samma problematik och det här inlägget vart för två år sedan....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder alltid iPhoto för att importera och samla mina bilder. Den skapar inga dubletter, så vitt jag vet.

 

Efter importen raderar jag alla bilder i min iPhone, men har ändå de vikigaste bilderna kvar. Detta gör jag genom att skapa ett album i iPhoto där jag lägger de bilder jag vill ha kvar i min iPhone. Sedan l klickar jag in i iTunes att jag vill synka just det bildalbumet till min iPhone, och på så sätt finns alltid bilderna som jag vill ha i telefonen kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...