Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fjärrkontrollen pratar med min iMac


rsk_

Rekommendera Poster

Har nyligen införskaffat en Apple TV. Det jobbiga problemet är att fjärrkontrollen till min Apple TV gör även saker på min iMac när jag använder fjärrkontrollen.

 

Går det att ställa in något så att min iMac inte lyssnar efter Apple TV-fjärrkontrollen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.

Systeminställningar->Säkerhet och integritet

 

Där någonstans skall du hitta: Stäng av IR-mottagare för fjärrkontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ju MBA därför kan jag inte se dom inställningarna, men öppna systeminställningar och sök i fältet 'fjärr' så ser du vad som kommer upp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!

 

Nu lyckades jag till och med parkoppla en fjärrkontroll till Apple TV och en annan som jag har till min dator! Tusen tack igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!

 

Nu lyckades jag till och med parkoppla en fjärrkontroll till Apple TV och en annan som jag har till min dator! Tusen tack igen!

Tänk bara på att parkopplingen endast innebär att mottagaren bara lyder en viss sändare. Tar du bort parkopplingen från din iMac så kommer alltså kontrollen som är parkopplad med din AppleTV att styra även din iMac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Har haft samma problem som personen som startade denna tråden beskriver. Men efter att ha läst era tips och råd så har även jag löst mina bekymmer med fjärren och min MacBook. Tack! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Ja.

Systeminställningar->Säkerhet och integritet

 

Där någonstans skall du hitta: Stäng av IR-mottagare för fjärrkontroll.

 

Ah, suveränt, tack! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...