Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sökfönster för Google etc


vitpeppar

Rekommendera Poster

Hej,

jag tror att jag hade ett litet sökfönster till höger i verktygsfältet för att söka i t.ex. Google. Men nu är det borta. Önskar att det fanns på samma sätt som i Explorer. Kan jag skapa ett sådant?

Tacksam för tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du söker i det fönster där URL står, markera fönstret och skriv..

 

Tycker också att det är knasigt att det försvann

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, tänkte att URL var så känt begrepp, men det är väl för att jag är så gammal i gemet...

Jo jag menar det fönster du redan har uppe i Safarimenyn..

 

 

post-113-080145900 1344072212_thumb.jpg

 

Det används för Googlesökning ...tog ett tag innan jag fattade det också, så vi är nog inte ensamma om att undra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Väcker liv i en gammal tråd.

Finns det något trix att få fram detta fönster i de senaste versionerna av Safari.

Saknar det..

 

post-113-0-61683200-1410461878_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väcker liv i en gammal tråd.

Finns det något trix att få fram detta fönster i de senaste versionerna av Safari.

Saknar det..

Något liknande nedan. Man måste dock klicka på ikonen först, det är väl det enda. Kolla Settings... om du vill ändra något.

 

post-28798-0-08135800-1410462568_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något liknande nedan. Man måste dock klicka på ikonen först, det är väl det enda. Kolla Settings... om du vill ändra något.

 

attachicon.gifpopsearch.jpg

Tackar, ska jag leta upp...när jag sitter vid min iMac :D

Just nu är det MacBook och SnowLeo..där har jag fönstret..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag tror att jag hade ett litet sökfönster till höger i verktygsfältet för att söka i t.ex. Google. Men nu är det borta. Önskar att det fanns på samma sätt som i Explorer. Kan jag skapa ett sådant?

Tacksam för tips.

Ja, många kör med en s k omnibar idag. Dvs en och samma rad för adesser och sökning. Vill du eget sökfält så prova med Firefox. Den har både och. Föredrar det separata eftersom sökfrasen ligger kvar där då och kan lätt justeras till att bli en ny om man behöver.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...