Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmdelning MBP till Apple tv


canefur

Rekommendera Poster

Hej experter!

Relativt ny Mac användare men blivit helt biten av hur smakfullt och smidigt allt är!

Jag har en fråga som för många av er kanske är given, men inte för mig! :)Jag och sambon köpte ATV för ett par dagar sedan och är hel nöjda, allt fungerar perfekt! Men... När jag skärmspeglar min Mac så är det fördröjning på någon lite del av en sekund på musen och rullningar i exempelvis Safari. Är det en självklarhet då allt går via hemmanätverket trådlöst? Testade faktiskt med kabel direkt in i ATV men var ingen skillnad alls!

Så vad säger ni som kan saker? Finns det lösning?

 

Sökt som en galning på allt jag kan tänka mig men inte hittat någon som nämnt detta problem! Kanske tyder påsatt alla förstår utom jag!

För övrigt ska sägas att jag samtidigt skaffade en padda och är tok-nöjd med även det köpet!

 

Tack!Kim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Relativt ny Mac ?

2011 & framåt stödjer dubblering !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jodå! MBP är från oktober/november förra 2011 så det är inga problem så.

 

Men det är nog som ni skriver att viss fördröjning får man nog räkna med, det säger väl sig själv egentligen men man vet aldrig vad ni på forumet kan uppbringa för ideér!

 

Tack

 

Kim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

upplever endast en mikrofördröjning,knappt märkbart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma fördröjning. Min ipad som fungerar bättre ihop med ATV för att visa film, tex via SVTPlay, har också en fördröjning om man använder TV:N som skärm och kör via ATV.

 

Men någon kanske har ett tips på hur fixa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökt stänga av alla så kallade "bildförbättringar" man kan använda på TVn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte TV:n. Det är fördröjningen som blir när datorn packar ihop, skickar materialet över nätverket, och ATV:n packar upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte TV:n. Det är fördröjningen som blir när datorn packar ihop, skickar materialet över nätverket, och ATV:n packar upp det.

 

Jag tror det är precis det det handlar om. Men med min ytterst ringa datorkompetens kunde jag tyckt att det skulle bli bättre då jag faktiskt körde med kabel mellan router och ATV. Men som sagt det rör sig om mikrofördröjningar!

 

Dock är jag så supernöjd med allt, det var plug ´n play för min del och har varit så med alla min appleprylar! Perfekt för en som bara vill att det ska fungera så man kan göra svärfar avundsjuk! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med någotdånär moderna prylar märks ingen större skillnad på trådat och trådlöst när det gäller just fördröjningen (latency).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...