Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Låsa upp en iphone 4 låst till telenor?

• Vänligen logga in för att kunna svara
11 svar till detta ämne

#1 Mattsa

Mattsa
  • Medlem
  • 2 inlägg
  • Appleprylar: iPhone4

Postad 11 juli 2012 klockan 18:24

Har använt absinthe jailbreak, så har jag försökt fixa ultrasn0w i Cydia men Ultrasn0w fungerar inte heller, fortfarande låst till telenor. Försökt fixa någonting som heter SAM, det fungerade inte heller, vill kunde använda mobilen med ett Tele2 simkort. Kollat på Telenor hemsidan o den är låst till 24 december, o så länge orkar jag inte vänta vill heller inte betala 1000/1500 för att få upp den nu. Är det någon som vet hur man kan låsa upp den med en guide som inte är gammal som fungerar fortfarande, för dem flesta är ju gamla och apple har fixat till dem!

Lite kort om iPhonen

Version: 5.1.1
Modemfirmware 04.12.01
  • 0

#2 Koplimi

Koplimi
  • Medlem
  • 3 934 inlägg
  • Plats: Linköping
  • Appleprylar: Macbook Pro 13"

Postad 11 juli 2012 klockan 18:33

Mig veterligen finns det ingen metod att låsa upp 5.1.1 och 04.12.01.
  • 0

#3 Kebaben

Kebaben
  • Medlem
  • 2 inlägg

Postad 11 juli 2012 klockan 19:31

Tjeenare, nu äre så att jag också har en Iphone 4 fast den är låst till Tre. Jag skulle verkligen vilja låsa upp den, är det någon som vet hur man typ... kan neruppdatera så man kan använda t.ex Ultrasn0w?

Version: 5.1.1

Modemfirmware: 04.12.01
  • 0

#4 Telly82

Telly82
  • Medlem
  • 22 737 inlägg
  • Plats: Helsingborg
  • Appleprylar: iMac 27" i7, MBP i7, iMac 24" c2d.

Postad 11 juli 2012 klockan 19:40

Du slipper ju inte ifrån Telenorabonnemanget även om du låser upp telefonen. Så varför vill du ha (och alltså betala för) två abonnemang?
  • 0
Du bör givetvis se till att alltid ha mer än en kopia av dina filer, helst lagrade på annan plats. Tänk på stöld, brand, översvämning, åska, hårdvarufel, mjukvarufel, handhavandefel...

Gör det NU. Om en timme kan det vara för sent !!!

#5 Kebaben

Kebaben
  • Medlem
  • 2 inlägg

Postad 11 juli 2012 klockan 19:47

Du slipper ju inte ifrån Telenorabonnemanget även om du låser upp telefonen. Så varför vill du ha (och alltså betala för) två abonnemang?

Det är väll inte till mig men kan ju säga att jag har tänkt använda Telia Refill
  • 0

#6 Koplimi

Koplimi
  • Medlem
  • 3 934 inlägg

Postad 11 juli 2012 klockan 22:32

Kompletterande:
Mig veterligen finns det ingen metod att låsa upp 5.1.1 och 04.12.01 eller för att nedgradera modemfirmware.
  • 0

#7 jern

jern
  • Medlem
  • 287 inlägg
  • Plats: Bromma
  • Appleprylar: Mac Mini i5 16GB RAM (Late 2012) OSX 10.8.3, MacBook 2GHz OSX 10.7.5 - iPad 1 16GB - iPhone 5S 32GB - iPhone 4 16GB 7.0.3 - Apple TV 3, iPod Nano 16GB (4G)

Postad 12 juli 2012 klockan 09:01

Lämna in telefonen till en Telenor-butik så kan de låsa upp den åt dig. Brukar kosta ~250:-.
Egentligen spelare det ingen roll om den är låst eller ej då ditt abonnemang inte är knutet till telefonen. Sen om du använder telefonen som Telenor-låst eller upplåst med ett annat SIM-kort i så kommer ändå Telenor att få sin kosing för ditt abonnemang.
  • 0
/J

#8 Mattsa

Mattsa
  • Medlem
  • 2 inlägg
  • Appleprylar: iPhone4

Postad 12 juli 2012 klockan 18:22

Mig veterligen finns det ingen metod att låsa upp 5.1.1 och 04.12.01.

Aha.. Vet du någon sim kortsmodul man kan köpa då? Eller hur man kan nergradera sig så man kan jailbreaka o låsa upp telefon?
  • 0

#9 lappen71

lappen71
  • Medlem
  • 3 678 inlägg
  • Plats: Falun
  • Appleprylar: MacBook White MacBook Unibody MacBook Pro Ipod Touch 2Gen iPhone 3GS iPhone 4. iPhone 5 iPad 2 Mac Mini iPad Mini Retina

Postad 12 juli 2012 klockan 19:31

Aha.. Vet du någon sim kortsmodul man kan köpa då? Eller hur man kan nergradera sig så man kan jailbreaka o låsa upp telefon?

Han skrev nyss att det inte går att nergradera den utan du får allt vackert går till Telenor och fråga ifall dom kan låsa upp den.

Eller det kanske är så att den är stulen?

• 0

#10 Koplimi

Koplimi
  • Medlem
  • 3 934 inlägg

Postad 12 juli 2012 klockan 21:58

Operatörerna brukar inte tillåta upplåsning förrän efter ett år.

Så TS måste ha köpt sin iPhone den 24 December 2011. Finns inte så mycket att göra åt det.
  • 0

#11 Henja

Henja
  • Medlem
  • 14 inlägg
  • Appleprylar: MacBook Pro

Postad 13 juli 2012 klockan 11:49

Jag låste upp min förra iPhone (telenor), tidigare i år. Det kostar 400:- och man får en kod via rekommenderat brev och låser upp den i iTunes.
Det är angivet i avtalet när man tidigast kan låsa upp.

Själv tycker jag det är ett jävla ocker, tänk om man skulle tvingas till att tanka sin nya bil på en speciell mack i 1 år, för att sedan kunna låsa upp möjligheten att göra det var som helst mot en ganska dryg summa.
  • 0

#12 lappen71

lappen71
  • Medlem
  • 3 678 inlägg
  • Plats: Falun
  • Appleprylar: MacBook White MacBook Unibody MacBook Pro Ipod Touch 2Gen iPhone 3GS iPhone 4. iPhone 5 iPad 2 Mac Mini iPad Mini Retina

Postad 13 juli 2012 klockan 12:08

Jag låste upp min förra iPhone (telenor), tidigare i år. Det kostar 400:- och man får en kod via rekommenderat brev och låser upp den i iTunes.
Det är angivet i avtalet när man tidigast kan låsa upp.

Själv tycker jag det är ett jävla ocker, tänk om man skulle tvingas till att tanka sin nya bil på en speciell mack i 1 år, för att sedan kunna låsa upp möjligheten att göra det var som helst mot en ganska dryg summa.

Nu är det INGEN förutom du som tvingar dig till att låsa upp dig till en operatör

Edit: Och man får ingen kod hemskickad utan man får bara ett bekräftelsebrev. För att låsa upp den måste man sen synka med iTunes.

Redigerat av lappen71, 13 juli 2012 klockan 12:13.

• 0

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar