Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låsa upp en iphone 4 låst till telenor?


Mattsa

Rekommendera Poster

Har använt absinthe jailbreak, så har jag försökt fixa ultrasn0w i Cydia men Ultrasn0w fungerar inte heller, fortfarande låst till telenor. Försökt fixa någonting som heter SAM, det fungerade inte heller, vill kunde använda mobilen med ett Tele2 simkort. Kollat på Telenor hemsidan o den är låst till 24 december, o så länge orkar jag inte vänta vill heller inte betala 1000/1500 för att få upp den nu. Är det någon som vet hur man kan låsa upp den med en guide som inte är gammal som fungerar fortfarande, för dem flesta är ju gamla och apple har fixat till dem!

 

Lite kort om iPhonen

 

Version: 5.1.1

Modemfirmware 04.12.01

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mig veterligen finns det ingen metod att låsa upp 5.1.1 och 04.12.01.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjeenare, nu äre så att jag också har en Iphone 4 fast den är låst till Tre. Jag skulle verkligen vilja låsa upp den, är det någon som vet hur man typ... kan neruppdatera så man kan använda t.ex Ultrasn0w?

 

Version: 5.1.1

 

Modemfirmware: 04.12.01

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du slipper ju inte ifrån Telenorabonnemanget även om du låser upp telefonen. Så varför vill du ha (och alltså betala för) två abonnemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du slipper ju inte ifrån Telenorabonnemanget även om du låser upp telefonen. Så varför vill du ha (och alltså betala för) två abonnemang?

 

Det är väll inte till mig men kan ju säga att jag har tänkt använda Telia Refill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kompletterande:

Mig veterligen finns det ingen metod att låsa upp 5.1.1 och 04.12.01 eller för att nedgradera modemfirmware.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämna in telefonen till en Telenor-butik så kan de låsa upp den åt dig. Brukar kosta ~250:-.

Egentligen spelare det ingen roll om den är låst eller ej då ditt abonnemang inte är knutet till telefonen. Sen om du använder telefonen som Telenor-låst eller upplåst med ett annat SIM-kort i så kommer ändå Telenor att få sin kosing för ditt abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mig veterligen finns det ingen metod att låsa upp 5.1.1 och 04.12.01.

 

Aha.. Vet du någon sim kortsmodul man kan köpa då? Eller hur man kan nergradera sig så man kan jailbreaka o låsa upp telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha.. Vet du någon sim kortsmodul man kan köpa då? Eller hur man kan nergradera sig så man kan jailbreaka o låsa upp telefon?

 

Han skrev nyss att det inte går att nergradera den utan du får allt vackert går till Telenor och fråga ifall dom kan låsa upp den.

 

Eller det kanske är så att den är stulen?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Operatörerna brukar inte tillåta upplåsning förrän efter ett år.

 

Så TS måste ha köpt sin iPhone den 24 December 2011. Finns inte så mycket att göra åt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag låste upp min förra iPhone (telenor), tidigare i år. Det kostar 400:- och man får en kod via rekommenderat brev och låser upp den i iTunes.

Det är angivet i avtalet när man tidigast kan låsa upp.

 

Själv tycker jag det är ett jävla ocker, tänk om man skulle tvingas till att tanka sin nya bil på en speciell mack i 1 år, för att sedan kunna låsa upp möjligheten att göra det var som helst mot en ganska dryg summa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag låste upp min förra iPhone (telenor), tidigare i år. Det kostar 400:- och man får en kod via rekommenderat brev och låser upp den i iTunes.

Det är angivet i avtalet när man tidigast kan låsa upp.

 

Själv tycker jag det är ett jävla ocker, tänk om man skulle tvingas till att tanka sin nya bil på en speciell mack i 1 år, för att sedan kunna låsa upp möjligheten att göra det var som helst mot en ganska dryg summa.

 

Nu är det INGEN förutom du som tvingar dig till att låsa upp dig till en operatör

 

Edit: Och man får ingen kod hemskickad utan man får bara ett bekräftelsebrev. För att låsa upp den måste man sen synka med iTunes.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...