Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Windows i Bootcamp och Parallells...

• Vänligen logga in för att kunna svara
2 svar till detta ämne

#1 FredSaf

FredSaf
  • Medlem
  • 4 inlägg
  • Appleprylar: MacBook Air 2012

Postad 10 maj 2012 klockan 14:22

Hej,

ibland behöver jag kunna köra Windows "original" (tro det eller ej...) och jag undrar om det går att använda samma Windowsinstallation under både Bootcamp och Parallells? D.v.s. om jag installerar Windows under Bootcamp med egen partition: Kan jag då välja att enbart starta med denna ("Windows only") eller om jag startar i Mac-läge använda samma Windowspartition men då med/via Parallells? Eller gör Parallells Windows-partitionen till "sin" och jag kan inte längre använda den via Bootcamp?
  • 0

#2 Telly82

Telly82
  • Medlem
  • 22 692 inlägg
  • Plats: Helsingborg
  • Appleprylar: iMac 27" i7, MBP i7, iMac 24" c2d.

Postad 10 maj 2012 klockan 14:58

Hej,

ibland behöver jag kunna köra Windows "original" (tro det eller ej...) och jag undrar om det går att använda samma Windowsinstallation under både Bootcamp och Parallells? D.v.s. om jag installerar Windows under Bootcamp med egen partition: Kan jag då välja att enbart starta med denna ("Windows only") eller om jag startar i Mac-läge använda samma Windowspartition men då med/via Parallells? Eller gör Parallells Windows-partitionen till "sin" och jag kan inte längre använda den via Bootcamp?

Funkar utmärkt att göra som du beskriver.

Installera Bootcamp FÖRST.
Sedan talar du om för Parallels att den ska använda Bootcamp-partitionen.

Efter det kan du köra Bootcamp-partitionen under Parallels eller starta i Windows "original".
  • 0
Du bör givetvis se till att alltid ha mer än en kopia av dina filer, helst lagrade på annan plats. Tänk på stöld, brand, översvämning, åska, hårdvarufel, mjukvarufel, handhavandefel...

Gör det NU. Om en timme kan det vara för sent !!!

#3 FredSaf

FredSaf
  • Medlem
  • 4 inlägg
  • Appleprylar: MacBook Air 2012

Postad 15 maj 2012 klockan 12:27

Funkar utmärkt att göra som du beskriver.

Installera Bootcamp FÖRST.
Sedan talar du om för Parallels att den ska använda Bootcamp-partitionen.

Efter det kan du köra Bootcamp-partitionen under Parallels eller starta i Windows "original".

TACK! Det var det jag hoppades på (och varför tvivlade jag?? Klart de hade tänkt på det...) Postad bild
  • 0

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

RSS Senaste nytt från MacWorld