Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mail kan inte bekräfta identiteten hos "mail2.bahnhof.se"


JohnnyTotal

Rekommendera Poster

JohnnyTotal

Jag har ett nytt problem med min mail, nu så tror jag att någon har hackat alt. utgett sig för att vara min internet leverantör Bahnhof.se

Det ser ut så här varje gång jag startar mail programmet. post-18459-018055400 1336497636_thumb.png

Kan man göra något i inställningar för att råda bot på det här? Jag kör fortfarande OS X 10.6.8, förutom att det kan vara bra med det senaste operativ systemet så ser jag ingen skillnad på det nya Lion och min snöleopard.

Glad för alla svar, jag kan absolut inget om datorer och det tog nog en vecka innan jag fick det nya användar namnet med lösenord att funka i mail. Men det var ingen lätt match och det fortsatte att strula ett bra tag. Det gjorde det aldrig med comhem.se Dem hade också support för mac, vilket supporten på Bahnhof själva sa att dem inte hade när jag ringde dem för ett år sedan när det strulade första gången.

Jag gillar mac, men inte när det strular. det finns ingenstans att kolla hur man ska göra för att får det att funka eller vad man gör för fel. Jag måste alltid söka hjälp här på forumet, vilket har gått utmärkt, men nu vill jag inte ha mer problem. Tröttnar på det här med datorer.

Vänligen Johan grundel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JohnnyTotal

file://localhost/Users/johangrundel/Desktop/Skärmavbild%202012-05-08%20kl.%2016.15.10.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mejl hos one.com utan några som helst problem. Har aldrig haft problem med mailen på Mac. Alltid fungerat klockrent.

Om Bahnof kan jag inget, tror inte så många har Bahnhof. Vad är det för inställningar som de vill att man gör?

Oftast brukar Apple Mail hitta inställningarna själv, om det är en standardlösning som ens mejlleverantör använder - men Bahnhof kanske kör specialinställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JohnnyTotal
superirriterad.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adbuilder

Jag fick samma meddelande under en period, men efter att klickat på "Anslut" ett tag tröttnade jag och gick in på "Visa certifikat" och där godkände jag mina certifikat. Sedan dess har har jag sluppit dialogrutan. Har mail och hemsida hos Cliché och har inte haft några andra problem med dem. Möjligen är det så att certifikatet är tidsbegränsat och måste godkännas då och då.

 

PS Kör Snöleo 10.6.8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JohnnyTotal

Jag gjorde så, så nu får vi se vad som händer fundersam.gifStort tack för alla svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...