Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte välja vilken mac... flashlagring?


rockfever

Rekommendera Poster

rockfever

Alltså jag kan verkligen inte bestämma mig för vilken dator jag ska köpa.

Har haft en diskussion med gubben min i ca 1-2 månader nu om detta.

 

Han röstar klart på en iMac 27 tum. Varför? För det är stort. Och för att han redan har en Macbook Pro.

Jag tvekar lite till det för jag tycker att det är en himla massa pengar på en dator och jag studerar.

Har även alltid haft en bärbar och tycker det är smidigt att man kan ta den med sig så klart.

 

 

Så för min del lutar det mot en Macbook Air eller Pro.

 

Ni kanske vill veta vad jag ska ha den till..?

Skriva arbeten, surfa, mail, spela lite spel så som WC3, diablo, sims osv.

Jag tar även foto och tycker det är kul att sitta och pilla i photoshop.

Lite det dära vanliga liksom.

 

Jag har även massor med frågor om just detta med flashlagring?

Finns det någon vänlig där ute som kan berätta varför det är så bra? Varför det är så mycket dyrare? Om det är något man ska satsa på och varför? För och nackdelar liksom?

 

 

 

 

Fler frågor lär komma efter man har fått svar på dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja om du vill ha en dator att ta med dig så är en iMac nog inte bästa fallet. Det verkar som han vill du ska köpa en iMac 27" så att han kan använda den? Men det är väl till dig du köper? :)

 

En hårddisk består av runda skivor som är magnetiserade. Genom att förändra magnetfältet så förändrar man informationen som lagras på en hårddisk. Hårddisken avläses av ett läs- och skrivhuvud som åker fram och tillbaks. Man kan likna det vid en CD-spelare eller skivspelare, du har en arm som åker fram över skivan - fram och tillbaks. Fördelen är att man får mycket lagring till en låg kostnad. Nackdelen är att en hårddisk är känsligare.