Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pages kraschar, SFWordProcessing


ErikHolmgren

Rekommendera Poster

ErikHolmgren

Hej!

Ska fatta mig kort. Pages kraschar när jag öppnar vissa dokument och skyller på insticket SFWordProcessing. Jag har googlat lite, men bara hittat äldre trådar, från 2008 typ. Är det någon som har lite färskare kunskaper om vad jag kan göra?

 

Tack på förhand smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olsons Ägg

Jag läste Tellys länk och tydligen spökar typsnittet Hoefler. Jag hittade liknande info nånstans.

Kan vara värt att kolla alla typsnitt. Kan göras i Typsnittsbok eller liknande program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ErikHolmgren

Har en Macbook pro i7 från 2011 med os x 10.6.8. Testade med att ta bort och lägga till den nya ”hoefler” men det hjälpte inte. Några andra förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en Macbook pro i7 från 2011 med os x 10.6.8. Testade med att ta bort och lägga till den nya ”hoefler” men det hjälpte inte. Några andra förslag?

Du glömde att starta om datorn efter att du ersatt typsnittet.

EDIT: Det stod visst inte i artikeln, men eftersom typsnitt cachas så bör du starta om datorn för säkerhets skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ErikHolmgren

Testade med säker start. Pages startade och dokumentet gick att öppna, men då fanns inga typsnitt alls?! Vet inte om det beror på den säkra starten eller pages. Vad tror ni om en ominstallation av hela iWork?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade med säker start. Pages startade och dokumentet gick att öppna, men då fanns inga typsnitt alls?! Vet inte om det beror på den säkra starten eller pages. Vad tror ni om en ominstallation av hela iWork?

Du skulle startat som vanligt innan du testade igen.

 

Det kanske är ett annat korrupt typsnitt?

 

Nej, en ominstallation av program brukar nästan aldrig lösa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ErikHolmgren

Okej, ingen ominstallation. Ja, jag vet inte. Det står ju att pluginen oväntat avslutas. Konstigt nog är det bara detta dokumentet och det har gått fint att öppna det tidigare. Och jag har samma typsnitt på allt jag skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ingen ominstallation. Ja, jag vet inte. Det står ju att pluginen oväntat avslutas. Konstigt nog är det bara detta dokumentet och det har gått fint att öppna det tidigare. Och jag har samma typsnitt på allt jag skriver.

Ja, men har du installerat andra typsnitt på sistone, även du inte använder dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ErikHolmgren

Nej, jag har inte rört någonting. Så väldigt märkligt tycker jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olsons Ägg

Tycker ändå att du ska kolla alla dina typsnitt. Finns en scanningsfunktion i Typsnittsbok. Att typsnitt ställer till problem är en "klassiker"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla typsnitt kollade, inga fel.

Stäng av alla, utom Apples egna. Starta om och testa. Funkar det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...