Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återställa skärminställningarna Lion


Dahlander

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag ändrade uppdateringsfrekvensen till 24Hz till min TV och nu vägrar den visa något. Jag kan koppla datiorn till en annan TV eller annan datorskärm och det går bra.

 

Jag kopplade TV'n OCH datorskärmen och fick bild på båda. Ändrade frekvensen till 60Hz och kopplade ur datorskärmen. Då blev biiden svart igen med samma felmeddelande (Signal utan stöd...).

 

Jag hittade här på forumet att man kan radera Bibliotek -> Preferences com.apple.windowserver.plist men det hjälper inte. Har suttit nu i tre timmar med detta och tror jag blir vansinig. Varför ska det vara så svårt? Hur återställer man alla skärminställningarna?

 

tackar för snabbt svar

/Michael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olsons Ägg

Förstår inte helt och hållet. Återställa vilken skärminställning? På TV:n? På datorn?

Eller är det jag som är trög?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt det är lite otydligt men det var Macen som hade fel inställningar. Jag var tvungen att formatera om hårddisken och göra en ny installation. Så nu "bara fungerar" min mac igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet hur man återställer skärmen på en mac om man har råkat ställa in något som inte accepteras av skärmen? Rädd det ska hända igen och vill verkligen inte göra en ny installation igen. Det går att koppla datorn till en annan skärm och få bild men hur ändrar man därifrån inställningen som blev felaktig.

 

När man öppnar fönstret för inställning av skärmupplösningen står det överst i fönstret namnen på den skärm som är kopplad till datorn. Om jag byter skärm ändras också namnet på fönstret. Så här alltså:

* Jag har skärm A och ändrar inställningarna i skärminställningen med rubriken "Skärm A"

* Bilden blir svart

* Jag kopplar in en annan skärm, Skärm B, och öppnar skärminställningarna som nu heter, just det, Skärm B

 

Hur kommer jag nu åt inställningarna till Skärm A??

 

För att förtydlia: Alla inställningar gäller Mac-datorn, inte inställningen på skärmen eller TV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...