Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Söker program att lägga utskrifter på kö


Orfeus

Rekommendera Poster

För att optimera mitt jobb, så har jag fått en tanke som jag tänkte höra om det finns något program som kan lösa.

 

Så här är det: Jag är lärare och har en massa stenciler och så på PDF-filer som jag använder dagligen. Jag har en MacBook Pro som tjänste dator och så har jag en kopiator nere i personalrummet som jag kan skriva ut på.

 

Nu kan jag utskrivningsrutinerna som finns i datorn rätt dåligt, men så som jag tänker så vill jag sitta och planera mina lektioner i lugn och ro vid datorn. Inte vid närheten av kopiatorn. Så skulle jag vilja lägga upp det typ: till lektion ett så behöver jag tre kopior ur pdf ABC123 sidan 34-35 och fem kopior ut pdf CBA321 sidan 45-46 osv. Och sen samla den utskiften och spara. Sen göra samma sak till en annan lektion - bunta ihop några utskrifter. Sen när jag kommer till jobbet på morgonen och går in i personalrummet så skulle jag bara vilja trycka på Skriv ut lektion 1 och 2 och vips så kommer hela mina planerade papper ut på kopiatorn.

 

Jag vill helt enkelt inte sitta i lärarrummet och gå in i PDFerna och skriva ut allt, utan vill ha färdiga utskrifter från början som man sedan enkelt kan skriva ut.

 

Går det? Och i så fall är det något särskilt program jag bör kolla närmare på?

 

Tacksam för svar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thandersson

Finns redan i OSX

Du kan pausa skrivaren. Gå in i systeminställningar/skrivare och scanner, välj din skrivare och öppna utskriftkö. Pausa.

Skriv ut dina dokument och utskrifterna ligger kvar i kön tills du återupptar skrivaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser