Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte uppdatera till iOS 5.1!


Jnordahl

Rekommendera Poster

Som bekant släppte Apple sin senaste uppdatering till iOS enheter igår, men jag kan inte uppdatera. När jag går in via min iPad eller iPhone och söker efter uppdatering står det "Ett fel inträffade under kontrollen" och när jag kopplar in dom i Macen för att uppdatera står det "Det gick inte att upprätta en nätverksanslutning" vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Vänta minst en dag.

 

Vid uppdatering kopplar programmet upp sig mot Apples uppdateringsservrar både innan nedladdningen startar och efter uppdateringen är avslutad. Om någon av dessa uppkopplingar misslyckas måste man börja om från början.

 

När jag uppdaterade telefonen till version 5.0 fick jag göra flera försök innan jag lyckades uppdatera telefonen. Tyvärr misslyckades aktiveringen efter uppdateringen vilket ledde till att jag hade en obrukbar telefon.

 

Efter många ytterligare försök lyckades jag komma igenom hela processen och kunde återigen använda telefonen.

 

Jag väntade till nästa dag innan jag uppdaterade iPad:en; då var det inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag verkar samma problem som trådskaparen och undrar om någon har fått det att funka? Nu borde det inte vara lika belastat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag verkar samma problem som trådskaparen och undrar om någon har fått det att funka? Nu borde det inte vara lika belastat?

 

Uppdaterade både iPhone och iPad OTA i går kväll utan problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade både iPhone och iPad OTA i går kväll utan problem

 

Undrar vad problemet är att jag inte kan det då? Jag vill ju köra det via OTA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatera era iTunes-program så fungerar det galant! =)

 

Se också till att ni inte ändrat i Hosts filen om ni tidigare jailbreakat. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppdaterat till nya iTunes, fortfarande samma problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatera era iTunes-program så fungerar det galant! =)

 

Se också till att ni inte ändrat i Hosts filen om ni tidigare jailbreakat. :crossfingers:

 

Vad har iTunes att göra med att det inte går att ladda ner 5.1 direkt via telefonen? Jag har förresten senaste iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon/Några här som har Telia som internetoperatör på sitt bredband? Det verkar nämligen som att dom som kör Telia har ett routing-problem mot Apple eftersom jag med mobilt bredband från 3 kan uppdatera via iTunes men inte på mitt fasta bredband från Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har oxå problem med att ladda upp nya ios 5,1

När jag börjar nedladdningen ifrån itunes så kommer jag inte längre än rutan där det står "kontaktar iphone programuppdateringsservern" vilket den gör i ca 20-30 minuter sen säger den att det inte går!?!?

Har oxå testat att ladda ner nya 5,1 ifrån telefonen men telkefonen säger att den inte kan söka efter uppdatering. Hjälp någon?

post-67989-090879400 1331204662_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hebbesailor

Hej!

 

Jag har Telia och har exakt samma problem. Har inte lyckats finna någon hjälp än.

 

Mvh

 

Hans-Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också Telia, då kan vi konstatera att det är deras fel.. Hur löser vi detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan jag bara lägga till mig i listan med samma problem. Telia här också :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast däremot har jag ju även problem med Macen.. Det är ju inte Telias fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har felanmält hos TeliaSonera & tekniker ska titta på felet eftersom jag nu hänvisade till detta forum att kunder har samma problem & det fungerar med mitt mobila bredband från 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har ju faktiskt Telia abonnemang på mitt bredband hemma..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hebbesailor

Fick detta svaret efter chatt med Tela:

 

12:54:25 Julia Ja. Det är för närvarande ett misstänkt routingproblem i Telias fasta bredbandsnät som rör Apples tjänster. Detta orsakar att vi får in kunder som inte kan uppdatera sina iphones och surfplattor. De håller på att felsöka problemet

 

Bara att avvakta

 

Mvh

 

Hans-Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stig-Britt

Jag har haft samma problem, men nu kör jag med internetdelning från en annan iPhone (Telia). Nu har uppdateringen börjat att hämtas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hernberger

Har tele2 och har samma problem som beskrivs ovan. Så felet kan inte bara vara knutet till Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkade felfritt OTA för mig på morgonen. Telia-abonnemang + Comhem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har även jag kontaktat Telia och fick svaret att vi får ha tålamod.. Men hur långe då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

byt opendns om du har deras fasta bredband.

 

208.67.222.222

208.67.220.220

 

fungerar galant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byte av DNS-serveradress fungerade för mig!

 

Tack, joque!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart gör jag det? Menar vi på iPhonen eller hemma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...