Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

rätt dvi kabel lill mac mini 2006 1.86 ghz och skärm hp L 1750


jepsson

Rekommendera Poster

]Hej kan ni hjälpa mig !

 

har en adapter dvi till vga men den har ett kryss kontakt post-23160-073465200 1330882780_thumb.jpg

 

Är detta rätt kabel (dvi-d hane hane)?? skall det vara dvi-d ,Eller dvi-i hane hane och var får man tag på den?

skall det vara dvi-d ,Eller dvi-i hane hane och var får man tag på den? Är detta rätt kabel (dvi-d hane hane)?? skall det vara dvi-d ,Eller dvi-i hane hane och var får man tag på den?

 

post-23160-045019600 1330882974_thumb.jpg

 

 

skärm Hp L1750 post-23160-037390500 1330883311_thumb.jpg

 

mac mini 2006 1.86 intel core duo post-23160-086081300 1330883662_thumb.jpg

 

 

hoppas på hjälp mvh jepsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt kabel (I Apple-adaptern sitter analoga stift i "krysset" för att kunna förmedla VGA-signaler från minins DVI-utgång).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt kabel (I Apple-adaptern sitter analoga stift i "krysset" för att kunna förmedla VGA-signaler från minins DVI-utgång).

 

Hallo! jag skall köra enbart dvi från mac minin till skärmen och då blir det digitalt för bättre bild då e det den kabeln?

mvh j

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallo! jag skall köra enbart dvi från mac minin till skärmen och då blir det digitalt för bättre bild då e det den kabeln?

mvh j

Ja, med den kabel du har på bild får du ut grafikkortets digitala bildsignaler, vilket ger en bättre bild än de analoga signalerna. Minins DVI-port innehåller alltså både digitala och analoga bildsignaler, och adaptern är till för att man ska kunna använda de analoga signalerna, om det bara är sådana som stöds av den skärm man har. På den tiden när minin kom, långt innan HDMI blev dominerande, hade de allra flesta skärmar enbart VGA-koppling. Och minins idé är ju att man ska ha egna grejer till den, varför stöd för både DVI och VGA blev inbyggt i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Min 2006 Mac Mini har en DVI till VGA adapter som har gått sönder. dessa har utgått nu, så jag undrar om någon vet om det går att ta en vanlig DVI kabel med en DVI hona till VGA adapter? Såna finns på många ställen att köpa. Som denna? http://www.24.se/datortillbehor/kablarkontakter/monitor-kablar/monitor-adapterswitch/dvi-adapter-vga-ho-ha-hona-hane?externalsearch=1

mvh

Bert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 2006 Mac Mini har en DVI till VGA adapter som har gått sönder. dessa har utgått nu, så jag undrar om någon vet om det går att ta en vanlig DVI kabel med en DVI hona till VGA adapter? Såna finns på många ställen att köpa. Som denna? http://www.24.se/datortillbehor/kablarkontakter/monitor-kablar/monitor-adapterswitch/dvi-adapter-vga-ho-ha-hona-hane?externalsearch=1

mvh

Bert

Det borde fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde fungera.

tack Telly... då testar jag. Visste inte om det var någon elektronik inuti Apples egen variant som INTE funkar med annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...