MacWorld - allt om Mac & iPhone: Frågor synk med outlook och importera bokmärken firefox - MacWorld - allt om Mac & iPhone

Hoppa till innehåll

RSS Guider från MacWorld.se

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Frågor synk med outlook och importera bokmärken firefox Betygsätt tråd: -----

#1 Medlem är utloggad   nicolas 

• Grupp: Medlem
  • Mac(ar): macbook

Skickat 23 februari 2012 klockan 12:51

Hej!

Har två frågor:

* Har en fråga om synkning mellan Iphone 4 och Outlook i datorn. Jag har ny dator, nyss installerat Outlook mailprogram i en PC med windows 7, som därmed är tomt på all information, (såväl mailadresser som telefonnummer). Har tidigare aldrig synkat, bara gjort säkerhetskopior av Iphone och undrar nu om jag vågar synka min iphone via Itunes till Outlook? Eller finns risk att min tomma information på datorns mailprogram överförs till Iphone?

Jag vill alltså endast att informationen (från kalendern, anteckningar och kontakter) överförs FRÅN Iphone TILL Outlook i datorn, INTE tvärtom.

* En annan fråga är hur jag överför bokmärken FRÅN Firefox i datorn TILL Safari i Iphone?

0

#2 Medlem är utloggad   MrUniverse 

• Mac(ar): MacBook Air, Macbook (-05), iPhone 4S

Skickat 23 februari 2012 klockan 13:02

Angående synkning av iPhone och PC via iTunes så är det inga problem. Du ställer bara in att du vill göra synkningen från iPhone till dator och inte tvärt om. Jag rekommenderar dig även att installera iCloud på din PC för fortsatt synkning av adresser och kalender. iCloud för PC hämtar du här: http://www.apple.com...ud/get-started/
Jag har inte provat det men jag antar att du kan synca dina Firefox bokmärken via iCloud också. Alernativt får du installera Safari på datorn också och importera bokmärkena där för att sedan exportera till din iPhone.
0

#3 Medlem är utloggad   nicolas 

Skickat 23 februari 2012 klockan 13:31

Tack! Men hur gör jag den inställningen att jag ska synka från iphone och inte tvärtom. Har letat information, men inte hittat.
0

#4 Medlem är utloggad   MrUniverse 

• Mac(ar): MacBook Air, Macbook (-05), iPhone 4S

Skickat 23 februari 2012 klockan 14:01

Om du installerar iCloud så slipper du synkningen med iTunes helt. Men om jag minns rätt så kommer frågan upp i iTunes när du valt vad du vill synka och klickat att den ska starta. Innan du gör något så kan du ju ta en säkerhetskopia på telefonen, glöm inte att även överföra ev. inköp.

Edit: Med iCloud sker allt automatiskt beroende på ändringsdatum. Som en bonus får du även en bildström dvs. bilder du tar med din iPhone synkas automatiskt med din PC.

Inlägget är redigerat av MrUniverse: 23 februari 2012 klockan 14:06

0

#5 Medlem är utloggad   nicolas 

Skickat 23 februari 2012 klockan 23:39

Tack så mycket! Det funkar bra nu.
0

Dela ämne:

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne