Nya ämnen
-
Idag, 15:12
Problem, och ev problemlösning? -
Idag, 12:43
Macbook PRO av 2011 års modell -
Idag, 12:30
DiscoBrick -
Idag, 12:24
Amerikaner är mest nöjda med iPhone -
Idag, 11:50
App som fixar till ljudet -
Idag, 13:53
iMac och Timemachine -
Idag, 10:31
"Apple har beställt fyratumsskärmar"
Senaste nytt från MacWorld
-
"Apple har beställt fyratumsskärmar" -
Idag, 10:19
Barnbok om Steve Jobs -
Idag, 09:26
Fortsatt uppåt för Samsung och Apple -
Idag, 06:44
Så mycket kostar Retinaskärmar till Mac -
Idag, 06:09
Apple uppdaterar Mountain Lion
Guider från MacWorld.se
-
2012-maj-14, 08:57
Få stenkoll på dina lösenord -
2012-maj-03, 09:00
8 okända sätt att använda Escape -
2012-maj-02, 11:45
Få snabb koll med Mission Control -
2012-apr-26, 14:35
Styr Macen med din iPad -
2012-apr-25, 11:46
Så kopplar du ett Macnätverk -
2012-apr-20, 10:03
Hitta programmen med Launchpad -
2012-apr-17, 11:37
Så ger du nytt liv till dina foton
Tester från MacWorld.se
-
2012-maj-15, 12:58
Lättinstallerad och toksnabb flashdisk -
2012-maj-08, 11:40
Säker filöverföring med snygg hårdvara -
2012-maj-07, 08:35
8 lurar för den tuffa träningen -
2012-maj-04, 13:36
Rita direkt på skärmen med Cintiq 24HD -
2012-apr-30, 12:12
Smarta Netspot maxar ditt nätverk -
2012-apr-23, 07:10
Så bra är nya Adobe Photoshop CS6 -
2012-apr-18, 14:49
Stava Rex fixar språkkollen galant
Allt om iPhone
-
"Apple har beställt fyratumsskärmar" -
Idag, 09:26
Fortsatt uppåt för Samsung och Apple -
Igår, 11:17
Greenpeace till ny attack mot Apple -
Igår, 10:32
Apples patent ger HTC importförbud -
Igår, 10:22
Tokigt snygga Appledetaljer
Vi fyller år idag
Sida 1 av 1
Hårddiskproblem Mac Mini
Skickat 14 februari 2012 klockan 14:33
Hej.
Lämnade in min trasiga mac mini för att få ordning på den. Efter två månader ringer dom upp.Han förmodar att disken har gett upp. Jag frågade vad han skulle ha för att byta och installera. 2200:-, disken isatt utan installation 1400;-. Men då testar han inte den och kan därför inte försäkra mig om att det är det som är fel. Han tror dock stenhårt på det.
Jag ska byta disken, den han räknade på skulle kosta 1000:- (glömde fråga vad för någon).
Och nu till frågorna: Ska jag be honom sätta i en SSD efter jag hört prisförslag? och vilken modell rekommenderar ni på sidan till en Mac Mini Mid 2010 - (http://www.everymac....2010-specs.html)
Och vad säger ni om att ta hem den för 1400 och inte vara garanterad att den funkar. Var det inte felet så sa han att han tar tillbaka disken men jag får betala för arbetskostnaderna och FÖRMODLIGEN ställa mig i kö igen.
Vad kostar en SSD?
TACK SOM FAN, FÖR ALLT!
hoppas ni förstår :)
Lämnade in min trasiga mac mini för att få ordning på den. Efter två månader ringer dom upp.Han förmodar att disken har gett upp. Jag frågade vad han skulle ha för att byta och installera. 2200:-, disken isatt utan installation 1400;-. Men då testar han inte den och kan därför inte försäkra mig om att det är det som är fel. Han tror dock stenhårt på det.
Jag ska byta disken, den han räknade på skulle kosta 1000:- (glömde fråga vad för någon).
Och nu till frågorna: Ska jag be honom sätta i en SSD efter jag hört prisförslag? och vilken modell rekommenderar ni på sidan till en Mac Mini Mid 2010 - (http://www.everymac....2010-specs.html)
Och vad säger ni om att ta hem den för 1400 och inte vara garanterad att den funkar. Var det inte felet så sa han att han tar tillbaka disken men jag får betala för arbetskostnaderna och FÖRMODLIGEN ställa mig i kö igen.
Vad kostar en SSD?
TACK SOM FAN, FÖR ALLT!
hoppas ni förstår :)
Skickat 14 februari 2012 klockan 17:21
Ursäkta men till vilken firma har du lämnat in den till som tar TVÅ månader att höra sig?
Skickat 14 februari 2012 klockan 19:29
lappen71 sa den 14 februari 2012 klockan 17:21:
Ursäkta men till vilken firma har du lämnat in den till som tar TVÅ månader att höra sig?
Det undrar jag med...
Får man fråga vad Minin används till? Eftersom Du kunde vara av med den i två månader, så känns kanske ett byte till SSD inte så aktuellt. Används den bara som medieserver, så är utrymme att föredra framför hastighet. Används den som arbetsdator, så kanske vi kan snacka.
/ Kiwi
Skickat 14 februari 2012 klockan 21:50
Barondator. Jag har saknat den som fan :), köpte tom en MBP för att jag inte orkade vänta.
jag använder den som media-spelare. Men jag menar om jag ändå ska byta så är kanske SSD det man väljer i dagsläget? Har alla filmer etc på extern så är inte i behov av stort utrymme. Därför vill jag veta lite om prisskillnad.
tack för svar
jag använder den som media-spelare. Men jag menar om jag ändå ska byta så är kanske SSD det man väljer i dagsläget? Har alla filmer etc på extern så är inte i behov av stort utrymme. Därför vill jag veta lite om prisskillnad.
tack för svar
Skickat 14 februari 2012 klockan 21:56
Discoj sa den 14 februari 2012 klockan 21:50:
Barondator. Jag har saknat den som fan :), köpte tom en MBP för att jag inte orkade vänta.
tack för svar
tack för svar
En SSD är mycket dyrare än en mekanisk disk (per GB). Kom igen om kanske ett par år, då har priserna jämnat ut sig.
Du bör givetvis se till att alltid ha mer än en kopia av dina filer, helst lagrade på annan plats. Tänk på stöld, brand, översvämning, åska, hårdvarufel, mjukvarufel, handhavandefel...
Gör det NU. Om en timme kan det vara för sent...
Gör det NU. Om en timme kan det vara för sent...
Skickat 14 februari 2012 klockan 22:15
Du köpte en MBP för att du inte orkade vänta och sen bekymrar du dig över 1400:-??
Vilket ställe lämnade du in datorn på?
Skickat 15 februari 2012 klockan 09:58
lappen71 sa den 14 februari 2012 klockan 22:15:
Du köpte en MBP för att du inte orkade vänta och sen bekymrar du dig över 1400:-??
Svaret gavs ovan. Barondator.
Om den mest används som medieserver, så hade jag inte satt in en SSD. Ja, uppstarten går snabbare och den känns snabbare överlag, men en medieserver ska bara kunna spela upp saker och oftast lagra en del. Det är absolut inte värt den extra kostnaden i detta fall, enligt min mening.
/ Kiwi
Inlägget är redigerat av kiwi: 15 februari 2012 klockan 09:58
Dela ämne:
Sida 1 av 1

Logga in
Bli medlem
Hjälp
Forum-meny