MacWorld - allt om Mac & iPhone: Volymkontrollen aktiverad men funkar inte - MacWorld - allt om Mac & iPhone

Hoppa till innehåll

RSS Guider från MacWorld.se

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Volymkontrollen aktiverad men funkar inte Betygsätt tråd: -----

#1 Medlem är utloggad   Laxen 

• Grupp: Medlem
  • Mac(ar): G5, Minimac, iPhone

Skickat 14 februari 2012 klockan 13:30

Jag undrar om någon annan har fått samma problem som jag vad gäller iPhone 4 efter den senaste uppdateringen som var snuskigt tung. Jag har massvis av olika typer av musik inspelad vinyl, CD, gamla kassettbandslåtar och musik plockat lite här och lite där - när jag spelar upp dessa hemma på MiniMacen så fungerar Volymkontrollen perfekt dvs nästan samma volym på ljudet ut trots de olika låtarnas ursprung. Nu har jag försökt med att uppdatera till fabriksinställningar, uppdatera senaste uppdatering stäng av och gud vet allt men lik f-b så varierar ljudvolymen på iPhones iPod men tar jag fram inställningar i iPhone drar knappen volymkontroll så förändras ljudet för den låten ibland uppåt ibland nedåt men när nästa låt aktiveras så kan det vara öronbedövande högt alterinativt löjligt lågt beroende på ursprungen så då tar jag fram inställningar drar volymkontollknappen på och av och på och så förändras volymen - men det ska väl ändå vara så att volymkontrollen ska fungera kontinuerligt på alla låtar och inte aktiveras fram och tillbaks hela tiden.
Känner någon igen sig - har någon hittat lösningen - eller är det som vanligt datadårarna i uppdateringsvansinnet som missat något och sedan struntar i konsekvensen för att jag har en gammal miniMac???
För övrigt kom jag på att det här hände mig även på mina gamla sköna vita iPod - frunktansvärt frusterande när man är ut och kör bil med lite rufs i håret och helt plötsligt kommer högtalarkonerna farande - VOLYMKONTROLLEN - varför sabbades den som funkade så bra????
0

#2 Medlem är utloggad   Radiozo 

• Mac(ar): Macbook Pro 13" 2.26GHz 2GB RAM, Mac Mini C2D 1.83GHz 3GB RAM, Iphone GSM 8GB, Iphone 3Gs 16GB

Skickat 14 februari 2012 klockan 13:58

Hmm normaliseringen görs ju i Itunes när man lägger in musiken i Itunes. Det görs inte i telefonen såvitt jag vet. Du har inte stängt av ngt i Itunes kanske?
0

#3 Medlem är utloggad   Laxen 

• Mac(ar): G5, Minimac, iPhone

Skickat 14 februari 2012 klockan 14:55

Näe jag har den aktiverad i iTunes i MiniMacen och där funkar allt till största belåtenhet - men inte i iPhonen och som sagt var råkade jag även ut för det här problemet med min gamla iPod...
Tycker inte att det ska kunna ha något med eventuella systemuppdateringar i miniMacen och som sagt varför reagerar iPhonen när jag aktiverar inställningarna för var låt som på nytt dyker upp - ofattbart - i och för sig så är switchen digital - men den borde väl ändå vara så funktionsmässigt att ett dera är den aktiverad alternativt avstängd - det så gör mig vansinnig är att jag kan aktivera volymkontrollen för varje låt och då förändras volymen - visst är det ett märkligt tilltag???
0

Dela ämne:

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

1 medlem(mar) läser just nu detta ämne
0 medlem(mar), 1 gäst(er) och 0 anonym(a) användare