Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med platstjänster


erchen

Rekommendera Poster

Satte idag igång min iPhone 4s och testkörde lite och verkar ha lite problem med "Platstjänster".

 

När jag ska ta reda på min nuvarande position via kartan så visar den att jag är i Pakistan,Islamabad.

Även när jag väljer att klockan ska ställas in automatiskt beroende på vart jag är, väljer även den att visa tiden från Pakistan,Islamabad.

Och sista försöket var att genom "hitta min iPhone" att kolla vad so hände, även där visar det att den är i Pakistan,Islamabad.

 

Vad tror ni kan vara fel ?

 

/E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om varenda iPhone 4s ägare har bekymmer med detta. finns mer att läsa om här: https://discussions.apple.com/thread/3463431?start=150&tstart=0

Nej. Jag och massor av vänner har aldrig haft detta problem. Generalisera inte utan att ha torrt om fötterna. ;)

 

Tillägg: Jag känner INGEN som har detta problem. De som inte har det skriver ju knappast om det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om varenda iPhone 4s ägare har bekymmer med detta. finns mer att läsa om här: https://discussions.apple.com/thread/3463431?start=150&tstart=0

Tråden har 175 poster. Om vi antar att alla poster är unika personer och att alla har problemet så har det alltså sålts 175 telefoner i hela världen. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Henriksson

jaja, jag kanske tog i litegrann, men mycket märkligt att både min iphone 4 med ios 5.0 och 4s med ios 5.0.1 var helt urflippad och missvisade min gps punkt något så kopiöst. men utan att ha gjort någonting med någon av telefonerna så visar dom min rätta position idag.

 

ingen som har någon fundering på vad det kan bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu befinner jag mig i Kachi enligt min 4S, 32 grader varmt...

 

Hum, jupp problem med platstjänten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaja, jag kanske tog i litegrann, men mycket märkligt att både min iphone 4 med ios 5.0 och 4s med ios 5.0.1 var helt urflippad och missvisade min gps punkt något så kopiöst. men utan att ha gjort någonting med någon av telefonerna så visar dom min rätta position idag.

 

ingen som har någon fundering på vad det kan bero på?

-flytta?

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...