Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Går inte spela låtar


ahnstroem

Rekommendera Poster

Har just synkat in 3 nya musikalbum till min ip4, iOS 5. De syns i musikappen men är bara gråmarkerade och är ej spelbara... Vad har hänt? Har synkat om ett par gånger men det hjälper inte. Alla de nya låtarna har alltså låttitlarna i grå text medans all gammal musik ligger i helsvart text och som fungerar att spela... Knepigt! Hjälp någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Burnin Sven

Jätte tråkigt att detta händer och jag hoppas att det löser sig för dig men jag tror att det är viktigt att vi talar om att man nog ska vänta till det funkar som det ska innan man uppgraderar vilket det inte verkar göra ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lagt in musik på min iPhone 4 med iOS 5 och det funkar jätte bra. Verkar väldigt konstigt tycker jag det här med att det blir så mycket olika problem. Hur många är vi som inte har problem? Klart att man ska uppdatera till iOS 5 om man känner för det. Det är ju bara en liten del som råkar ut för problem vid uppdatering. Och ingen minns en fegis så fortsätt uppdatera. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kör somma iTunes ID som innan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IOS 5 fungerar utmärkt för mig, har inga som helst problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag har drabbats av "grå" musik. Jag tror att det i mitt fall berodde på timeout vid Wi-Fi-synk. Efter nästa synk så var de grå låtarna svarta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jätte tråkigt att detta händer och jag hoppas att det löser sig för dig men jag tror att det är viktigt att vi talar om att man nog ska vänta till det funkar som det ska innan man uppgraderar vilket det inte verkar göra ännu.

 

Skall man "vänta till det funkar som det ska innan man uppgraderar" får man vänta länge. Det kommer alltid att finnas buggar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag vet vad det beror på nu. Är du verkligen säker på att synken är klar? Nu kan man ju använda telefonen/ipaden medans den synkar. Råkade ut för att min musik inte fanns med alls efter uppdatering plus att vissa program saknades. Vid andra synkningen fick jag upp ett medelande som sa att förra synkningen avbrutits och fråga om jag ville fortsätta. Efter det kom musik och program på plats. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått den nya musiken att funka. Alla låtar nu med helsvart text. Men jag tog samtidigt bort lite gammal musik och då funkade synkningen fint. Det kan inte varit platsbrits som var felet för jag hade typ 5Gb kvar i minnet... Knepigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Äppelträdet

 

Har suttit i snart 3 dagar för att få över

ljudböcker till min Iphone 4s från iTunne. Tänk att det skall vara så J-A

krångligt. Nu vet jag i allafall hur det fungerar...och varför de överförda blir gråa.

När man vill ha något över till telefonen från datorn så kan man släpa/dra indet i iTunne. Då hamnar allt i Album.

När men sedan gör sina spellistor så plockas det från album. Tar man bort något ifrån album, så kommer det också att försvinna från spellistorna.

När man har släpat/dragit över sina låtar så gick jag upp och in i en symbol högst upp på vänstra fönstret och valde " Lägg till i biblioteket" (ctrl + 0). Då kommer det upp ett nytt fönster.

Man letar då fram det som skall föras över ifrån datorn. Den kommer då att föreslå mappen "Min musik/ ITunes/ ITune Media/musik...och sen huvudmappens namn / undermapp..eller hur man nu harstrukturerat det hela.

Man klickar hela tiden på mapparna och väljer "öppna" ända fram tilllåtarna som skall över. Där markerade jag alla låter Ctrl+A och valde"öppna". Då förs låtarna över. Så man får ta album för album.

Så gjorde jag, och jag vet inte om man måste göra så, men det fungerade förmig. SEN

Går man in under Album i ITune och kollar det album som skall över, genom attklicka på albumet så att låtlistan syns. Högerklicka på en av låtarna och välj"Visa info". Under fliken "Sammanfattning" - längst nerstår det "Plats"

Det är därifrån som iTunne hämtar låtarna. I mitt fall så stod det C:\Datorns namn\Musik\ITunes\ITune Media\Musik\Huvudmappen\Undermappen...eller hurman nu har strukturerat det.

Där måste det då finnas en uppsättning av de låtar som man ville föra över tilltelefonen. Jag gjorde som så att jag kopierade platsen ifrån iTunes / Visa Info/ sammanfattning / Plats;

Öppnade ett nytt "mappfönster" och kopierade in vägen för att hittaden exakta platsen där iTune hämtar låtarna. Om det inte finns några låtar där.JUST DÄR. så kommer låtarna att vara gråa när de kommer över till telefonen.

kanske finns det andra tillvägagång sätt men jag lyckades på detta sätt..

 

Om man är ambitiös. Kan man skapa en Iphonesync mapp, så kanske man har mera koll…kanske

LYCKA TILL !

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ha låtarna var du vill men flyttar du dem på datorn eller tar bort filerna efter du importerat dem i iTunes så kommer iTunes inte hitta dem. Raderar du filerna så försvinner de. Vill du flytta dem från ett album till ett annat så får du ändra informationen i filen om vilket album den tillhör. Där kan du också ändra om filen ska uppfattas som en ljudbok eller en musikfil av iTunes.

 

Tidiga iTunesversioner kunde tappa endel filer om man lade in väldigt stora bibliotek med filer.. Funderar på om det är något sådant du råkat ut för eftersom det inte fungerat för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...